Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Koll!

Av Aamor & Tina - 16 juli 2014 18:49

Idag vaknade vi inte förrän 9, till och med matte sov så länge och inga konstiga drömmar hade hon heller under natten som väckte mig, hihi!

Blev en liten lagom morgonrunda eller kanske vi ska kalla det förmiddagsrunda för matte åt och duschade och sånt innan vi gick ut.

Härligt väder så vi satt ute en lång stund och en av katterna, Bebe höll sig ganska nära men han kom inte fram men jag var nöjd med att bara titta på honom.


Då vi kom in fick matte ett nytt ryck och började rensa och städa i badrummet, hon har en tendens att ställa saker hon använder lite då och då uppe på skåpet så till slut blir det fullt där men nu är det rensat och tvättat och sen bara fortsatte hon.

Jag fick hålla koll på henne hela tiden för toan lite lite för nära ytterdörren för att jag skulle känna mig helt säker.

Visst att jag hade hört om hon öppnat ytterdörren men då hade det kanske redan varit för sent.

En maskin tvätt blev också gjord men sen satte hon sig ner med sin bok och läste klart den så då passade jag på att vila.


Var ute för en stund sen, matte kastade sopor och bortsorterade saker och sen satt vi ute en stund. Grannen vägg-i-vägg såg oss och kom ut och snackade ett tag och så kom även Ollie så jag fick snacka lite med honom.

Matte har ätit och just nu står jag och äter.

Matte kallade mig lite tramsig för de senaste dagarna har jag inte velat ha levrepastej i min mat utan matte har klippt torkade kycklingbitar i små små bitar över torrfodret. Därför klippte matte såna till mig men jag ville inte ha det idag utan var sugen på leverpastej, hihi! Gäller att hålla igång henne så hon inte tappar stinget, hihi!


Tror att kvällen kommer att bli lugn och skön men först ska jag äta mitt efter-maten-godis och sen sova lite!

 

Ser ni mitt godis?

Mumsigt värre alltså, hihi!

 
 
Laika

Laika

16 juli 2014 19:42

Supersmarrigt gottis du :D Och jag kan bara hålla med om att det gäller att hålla matte sysselsatt, hur ska de annars klara vardagen när de är lediga, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 juli 2014 19:48

Risken finns att de blir försoffade om vi inte sköter vårt jobb, hihi!

 
julia

julia

16 juli 2014 20:11

Världens gulligaste lille sömntuta :) Gullig bild på dig!
Härligt att ni fick sova ut, nåja, det var nog matte jag tänkte på i första hand. Du sover ju som en katt. Tar vara på varje ögonblick till vila.
Jag tror att du kan koppla av, matte smiter säkert inte utan att säga nåt först och i så fall är hon inte borta mer än ett ögonblick.
Så tramsig du är med maten... Ja, mer än vanligt alltså, busunge ;-)!
Ha en mysig onsdagskväll!

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 juli 2014 20:18

Det är skönt att få sova ;-)
Matte läste att hundar sov 14-18 timmar per dygn, jag ligger nog på max, hihi!
Visst är jag tramsig med maten men jag vet hur jag vill ha det och äter inte vad som helst ;-)
Vet innerst inne att matte inte smiter men det gäller att hålla koll ändå!

 
Edith

Edith

16 juli 2014 20:59

Min matte är rätt duktig på att städa och rensa undan, men jag tror att din matte slår alla rekord. Hon verkar ha en enorm energi! Härligt med sovmorgon! Hej hopp!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

16 juli 2014 21:02

Nä min matte är allt annat än duktig på att städa och rensa men ibland får hon ryck och då passar hon på!
Energi är nått som det verkligen kan saknas också men när den är här passar hon på!
Matte är en rätt så slö person egentligen, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

17 juli 2014 13:28

Vilken härlig dag ni hade! Det är rätt, låt inte matte bli alltför säker på din matsmak, det får ju inte gå slentrian i middagarna :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

17 juli 2014 16:57

Det gäller att hålla henne alert hela tiden förutom när jag behöver sova, hihi!

 
Kim

Kim

17 juli 2014 16:51

Tänk att de alltid ska städa. De förstör ju den mysiga stämningen.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 juli 2014 16:58

Det är trist men så länge hon inte far fram överallt kan jag hålla koll på henne, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards