Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Damer!

Av Aamor & Tina - 22 juli 2014 14:11

Vi vaknade vid 9 och när matte var klar gick vi ut på dagens första runda.

Satte oss uppe vid idrottshallen, många som börjat vinka som passerar i bilar nu, hihi!

Fick sällskap efter en stund av Arktis och hans matte samt en av katterna som troget följer med på deras rundor.

När vi sen gick vidare berättade matte att vi skulle åka en liten sväng med bilen så jag fick bråttom hem och väl hemma fick jag säga till matte flera gånger att hon skulle skynda sig men hon skulle göra ditten och datten innan vi väl kom iväg.

Vi hamnade hos matteföräldrarna för matte skulle några ärenden och det var på tog för varmt för mig att vakta bilen, gör det sällan ändå.

Där var en massa damer hos matteföräldrarna för mattemors gamla kollegor var där eller massor och massor men 4 snacksaliga damer kan kännas som en massa, hihi!


Vi är hemma igen och det är så jättevarmt att vi knappt orkar någonting och varmt är det inne, matte har öppnat upp mot skuggan och satt igång fläkten men det hjälper bara lite.

Vi får väl slöa och göra minimalt med aktiviteter.


Ikväll får vi besök av damer, mattes vän och kollega Sara och hennes dotter kommer och hälsar på mig och givetvis matte också men mest mig, Moa i alla fall, hihi!

Ska bli kul för jag ska nog gå ut och gå med henne när de fikat och sånt som de gör, bara det svalnat av lite så är jag villig.

 

Just nu hade lite av detta känts skönt, en liten hög som jag kunde rullat mig i, hihi!

 
 
julia

julia

22 juli 2014 17:46

Nog längtar vi lite efter svalka. Vi har det också jättevarmt.
Tack så mycker för kortet på världens bästaste Aamor. Den står så jag kan se den lätt.
Ta det lugnt i hettan och se till att vätskebalansen är på rätt nivå!

Kram å pussar på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 juli 2014 18:00

Just nu sitter vi ute i skuggan och det luftar lite gottigt!
Matte dricker vatten rätt bra men jag dricker mest på kvällen efter maten.
Tänkte att det skulle pigga upp lite med kortet för matte blir alltid på gott humör när hon ser mig ;-)

 
Laika

Laika

22 juli 2014 21:56

Men din matte kanske behöver frosta av frysen? Då kan det komma en del snö därifrån, hihi. Kan du ha en egen liten hög...fast kanske inte så länge förstås, för varmt är det minsann.
Vad roligt med besök :D Klart dom kommer för att hälsa på dig ju :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 juli 2014 22:29

Nä mattes frys är utan frost, hon gjorde vid den för ett tag sen - tyvärr!
Det var definitivt mig de hälsade på, hihi!

 
Melody

Melody

24 juli 2014 07:25

Nog är det varmt alltid! Igår kom mina Berner Sennen kusiner på besök och det var så varmt att de inte ens orkade busa med mig!
Glass svalkar bra, men visst skulle en snörullning sitta fint de här dagarna!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

24 juli 2014 10:37

Förstår att dina kusiner inte orkade busa!
Jag gillar ju inte glass men matte säger att det svalkar gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards