Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Besök och besök!

Av Aamor & Tina - 24 juli 2014 11:12

Jag och matte har haft lite att göra några dagar men nu är vi tillbaka, hihi!


I tisdags var jag först hos syrran ett tag som jag skrev men sen kom vi hem och matte slängde sig på sängen för att läsa lite innan vårt besök skulle komma.

När matte steg upp och tittade ut så stod en polisbil i gången upp till vår gård och sen visade det sig att en stod längre ner.

Det hade tydligen varit nån riktig skitstövel som lurat sig in till några äldre personer med att låtsas att de skulle titta på element och proppskåp då i uppdrag från bostadsrättsföreningen. De hade tagit pengar på det ena stället.

Jag skulle vilja bita dom i den där delen de sitter på så att de inte hade kunnat sitta på jättelänge för så gör man inte!


Vårt besök dök i alla fall upp vid 18.30 och jag visade Moa som är 7 år plus några månader var alla mina leksaker finns och hur jag lekte med dom, hur min godisgömma fungerar och hur jag dricker vatten ur min sprejflaska!

Matte skrattade åt mig för det brukar inte vara så mycket ös i mig men jag älskar ju barn och de är så bra på att leka.

Efter lite fika gick vi en runda och Moa höll mig hela tiden.

Jag visade var jag brukar sitta på morgonen, där vis idrottshallen och sen ville Moa gå till en lekplats.

Hon klättrade och gungade och höll på och när hon blev trött pausade vi i gräset!

 

Mysigt men jag håller ett öga på matte ändå, hihi!

Vi gick sen hemåt för att hämta vatten till mig men vi ville gå en runda till, finns en del lekplatser här omkring.

 

Moa lärde sig snabbt hur jag vill ha min drink, hihi!

Vidare gick vi över på andra sidan vägen för vi ville visa Sara och moa var deras kollega bor, hon som gick i pension nu precis innan sommaren och precis när vi skulle kalla på henne kom hon gåendes bakom oss!

Jag blev så glad och när jag hörde hennes man på balkongen visste jag inte riktigt var jag skulle bli av för honom gillar jag också!

Vi provade några fler lekplatser och när de sen körde hem var jag helt slut, vi var nog ute i nästan 2 timmar.


Igår skulle vi på besök hos mattes kusin Ulrika och hennes son Adam, pappan var och hjälpte sin bror och tröska raps.

Vi var ute nästan hela dagen, höll oss i skuggan för det mesta och sen blåste det en del så jag blev inte varm.

Adam är söt som socker men en liten buse, han höll igång hela tiden och en liten trött hund fick inte en enda blund i ögonen, hihi!

 

Håller koll på honom här, han leker med en vattenkanna!

Klockan 20 körde vi hem och jag slocknade i bilen, vi hade varit där sen 12 så det var rätt många timmar.

Hemma åt jag min mat men sen sömnade jag och ville knappt gå ut med matte vid 23-tiden men jag offrade mig.


Sovit gott hela natten och idag ska jag vila mig hela dagen, matte kan få göra precis vad hon vill här hemma men jag ska sova, hihi!

Hon nämde nått om att kamma mig och sätta om tofsen men det är ingen brådska tycker jag, hihi!


 
 
julia

julia

24 juli 2014 14:08

Visst är det bra med minisar som både är lättlärda och duktiga på lek och bus. Moa verkar vara väldigt begåvad på hur du vill ha det! Jättekul!
Tack för de fina bilderna ni bjuder på.
Trist med skurkar som lurar äldre. De borde låsas in lääänge! Fy på dem!!!

Ha en fortsatt trevlig torsdag.

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 juli 2014 14:37

Moa är en väldigt skärpt tjej, har alltid varit det!
Bovar som ger sig på svaga har ingen rätt att vara ute bland andra!

 
Melody

Melody

24 juli 2014 18:31

Nu blev matte riktigt arg! Så fult att lura gamla människor på det där viset.
När mattefar levde kom det fram en man och frågade om mattefar kunde växla en hundralapp. Mattefar tog snällt fram plånboken, trots att han knappt såg något och när han kom hem så upptäckte han att mannen tagit alla hans pengar. Ganska många hundralappar var det, men mattefar skämdes för att han gått på tricket och anmälde aldrig till polisen!
Nog är sådana tjuvar värda ett rejält bett i vaden!
Härlig kompis du har i Moa! Jag tycker allt hon ser lite kär ut när hon tittar på dig!
Puss i värmen från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

24 juli 2014 19:02

Fy stackars din mattefar som blev utsatt för nått sånt!
Lite bitmärken överallt skulle inte skada!
Jo Moa och jag fann varandra, hihi!

 
Laika

Laika

24 juli 2014 23:13

Vilka trevliga dagar du haft :D Barn är bra grejer, hihi. De lär sig så mycket snabbare än vuxna tvåbenta. Ni ser ju ut att fungera ihop klockrent :D
Så fräckt att ens komma på att man ska lura gamla på det viset, fy. För mig hade du fått bita varenda en i baken, jag hade gärna hjälpt till. Men du och matte får bara en massa nospussar från mig :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 juli 2014 01:31

Typer som lurar gamla ska ha många onda bett i baken!
Vi djur är duktiga på att lära barn hur de ska umgås med oss fyrbenta, tänk så många som säkert hade varit snällare om de bara lärt sig hur man är tillsammans med oss djur!

 
Edith

Edith

25 juli 2014 16:21

Men nu tror jag du fått en ny bästis i Moa. Hon verkar veta hur man hanterar såna där små herrar som Aamor. Usch vad min matte blev arg när hon hörde om dom som lurat de gamla. Min mattemor blev lurad flera gånger när hon var riktigt gammal. Sånt glömmer man aldrig.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

25 juli 2014 18:18

Jo nog vet Moa hur en liten hund vill ha det för hon är väldigt omtänksam den tjejen.
Man kan bli så ilsk på såna typer som lurar andra att man inte hade vetat vad man skulle gjort om man sett det - tror matte hade bitit hårdare än vad jag gjort, hihi!
Stackars din mattemor som blev utsatt för sånt!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

25 juli 2014 22:03

Fy jam för människor som lurar gamla människor !!
Kuligt att du haft besökare som vet hur man roar en hund :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

25 juli 2014 22:04

Jäkla typer dom där! Otrevligt värre!
De är så roliga de där små!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards