Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Varmt!

Av Aamor & Tina - 27 juli 2014 16:56

Jisses så varm det är, orkar ju knappt något alls om dagarna.

Igår slöade vi mest hela dagen eller satt ute i skuggan och där det luftade lite men det var inte så lätt att hitta nått sånt ställe!

Matte tvättade lite och sen läste hon en massa, själv provade jag på de flesta golvytor för att hitta lite svalka.

 

Uppe på backen en bit från vårt hus, bra utsikt, skugga och lite luftigt!


Blev lång sovmorgon idag för någon väckte matte redan 05.30 och denne någon, hihi låg och slickade på sin tass (inte den med såret på). Matte tände lampan och frågade vad tusan jag höll på med så då gick jag och la mig på annat ställe istället.

Matte kunde inte somna om förrän 2 timmar senare och sen väckte någon matte igen men då var klockan 10.20 och verkligen dags att gå upp, någon var kissnödig också, hihi!

Glömde dock bort det nödiga när jag träffade min Schäfer-kompis Trixie. Vi hälsade och våra mattar snackade en stund men sen gick vi vidare.

Hemma igen blev det kel med Ollie, han har nog adopterat oss nu för vi hinner knappt ut från porten förrän han kommer springandes. Han har tagit över Peggys roll nu när hon har tassat vidare.


Fick veta idag att jag har blivit morbror, min halvsyrra Madicken har fått 4 ljuvliga småttingar, 2 av varje - Grattis syrran!

Gick bort till syrran för att berätta att hon nu är moster men det struntade hon i, hihi för hon har inte träffat Madicken - jaja!


Det har kommit lite regn, ca 2 mm och någon åskknall men det känns nästan ännu varmare nu, behövs mer. Vi har 32 grader i skuggan - pust!

Tur matte fick tvätta av baken på mig när vi kom hem för det svalkade lite, hihi!


Nu har halva vår semester gått och det har gått fort som vanligt men vi njuter ändå för fullt!

 
 
julia

julia

27 juli 2014 17:24

Det kan inte vara lätt för en liten hund med så mycket hår/päls... Kan förstå att det blir varmt.
Du MÅSTE låta tassarna vara. Matte har säkert sin "inte slicka" radar på!
Kul att Ollie har fyllt saknaden lite efter Peggy. Alltid kul med lite kattkel ;-)

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kramar å pussar på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 juli 2014 17:32

Matte har funderat om hon ska klippa mig men så läste hon på ett ställe att luften passerar genom men solstrålarna stoppas men om jag blir klippt så stoppas inte strålarna och så blir jag varm av det också och matte säger att jag är inte så väldigt varm inne vid huden och det är ju bra!
Ja jag är fjantig med mina tassar, har alltid varit det för om jag kliar mig med en baktass måste den tvättas efteråt och under lång tid så den blir ren, hihi! Matte säger att jag kliar i 30 sekunder och tvättad i 10 minuter, hihi!
Kattkel är ALLTID rätt ;-)

 
Laika

Laika

27 juli 2014 17:59

Visst är det bra underligt hur fort tiden kan gå. Här känns det som om matte jobbat hela tiden, att hon och husse aldrig ens haft semester. Husse börjar inte jobba förrän senare, eller rättare sagt, han jobbar då och då men är mest ledig med mig.
Vi har också det så väldigt varmt, och under åskan som vi hade gick det från 30 grader ner till 21, men nu är det lika varmt igen.

Ett stort grattis till att du blivit morbror :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 juli 2014 18:14

Jo tiden kan verkligen gå fort!
Lyckos dig som i alla fall kan ha husse hemma mer!
Hade varit skönt då när det var 21 gr men vem vill gå ut i åska och hällregn!
Tack, morbror Aamor låter bra, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 juli 2014 18:33

Man orkar inte med mycket i värmen. bäst är att göra ingenting, mysa lite möjligtvis! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 juli 2014 18:35

Nä inte mycket alls men blir det för många lata dagar blir jag rastlös!
Lite åt gången så blir det bra ;-)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

30 juli 2014 23:36

Visst är det väl konstigt att mattarna vaknar av det minsta lilla kliande eller slickande på tassarna? Tänk va fort tiden går när det är semester, passa på och njut nu Aamor :)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

31 juli 2014 00:10

Jo här njuts det för fulla muggar för att få rå om matte hela dagar är toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards