Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Aamor & Tina - 28 juli 2014 17:24

I dag har det inte varit lika soligt som innan men ändå varmt som tusan, kvavt och tungt och matte har svettats och jag har flåsat.

Matte sa att vi hade 33.6 grader i skuggan, visade vår termometer - puh!


Blev en väldigt kort runda i morse men det berodde inte på att det var varmt utan nått annat som drog mig tillbaka, hihi!

För så fort vi kom ut prassalar det i buskarna vid vår ingång och ut kommer Ollie, han ser helt yrvaken ut och väldigt kelsjuk. Det blev ett snabbkel för sen behövde jag göra mitt, matte sa det i alla fall, hihi!

Hittade ett träd och lyfte på benet - länge och sen in igen och snacka om att jag hade tur för Ollie satt och väntade på mig.

Vi satte oss ner på gräsmattan i skuggan och kelade, Ollie hoppade upp på mattes axlar och kelade kind mot kind, han ville ha en puss också men då sa matte att hon bara pussar mig, hihi!


Inne började matte med att städa lite, torkade golvet i TV-rummet, sovrummet och på toa men sen fick hon nog för svetten rann hela tiden.

När hon höll på gick jag och la mig på ett tryggt ställe och sen gjorde hon mig sällskap med sin bok.

Boken tog slut och matte fick för sig att det var dags att renbädda sängen och vända madrassen.

Jag var hennes hjälpreda för jag hoppade upp i sängen och visade henne hur hon skulle snurra madrassen, hihi. Blev hur bra som helst, hihi!

Sängkladerna åkte i tvätten och när hon sen skulle hänga upp dom la jag mig på torkställningens ena "ben/stötta/böj" så att den inte skulle tippa över, bra med hjälpreda!


Berättade för matte att jag behövde gå ut så det gjorde vi, ville gå lite längre än i morse så vi gick ungefär runt kvarteret, han nog stämma men jisses så varmt det var, vi stannade och pausade i skuggan på ett ställe och hemma igen ville jag inte ens sitta ute. Det är inte skönt alls när det inte ens är svalare i skuggan.

Matte hoppade in i duschen när vi kom in och jag la mig framför fläkten en stund och sen la sig matte i sängen och läste lite i en "ny" bok.

Enligt henne var det någon som snarkade på golvet - hjälp undrar om vi har spöken, hihi!

 

(från innan  denna månad)

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards