Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Pussel!

Av Aamor & Tina - 6 augusti 2014 18:24

Eftersom en del önskar se lite bebisbilder visar jag dom först. Jag själv kan inte uttala mig om deras gulligheten för endast matte har sett dom men jag får ju tro på henne, hihi!

Min halvsyrras bebisar, halvsyrran är ju ljuvligt söt, go och rolig så det är säkert bebisarna också när de väl ser, hör och rör på sig mer, hihi!

Idag har jag och matte lagt pussel eller kanske mest jag för jag vill gärna hålla mig ur vägen för dammsugaren när den kommer fram. Blir lite pussel då att veta var hon varit och vart hon är på väg så jag inte behöver flytta mig för många gånger, gäller att spara på energin, hihi!
Matte pusslade när hon tvättade för det blev nästan för mycket tvätt till att hänga på tvättställningen men hon lyckades få i hop det utan att hänga något på annat håll.
Matte har sysslat med lite trist hemmajobb, sånt som måste göras och själv har jag hållit mig ur vägen för henne då hon sa att jag var tvungen att komma upp en vända på trimbordet.
Lyckades nästan men hamnade där till sist ändå. Fått tofsen omsatt och sen hittade matte ihoptrasslat hår på bägge låren, hon var lite småjobbiga när hon skulle ta och reda ut detta för jag fick inte titta och med nosen mitt i tovan, jag var tydligen ivägen!

Så här såg jag ut innan fast här har matte tagit av gummibandet och jag har gnuggar huvudet i bröstkorgen på matte så jag såg nog inte lika rufsig ut innan, hihi!

Några timmar efteråt. Ser ni alla mina leksaker bakom mig eller nästan alla, hihi? Den gula stjärnkudden brukar jag dra runt på för att ha som huvudkudde när jag ligger på golvet.

Jag har precis varit ute en sväng och snackat med vår granne och skällt på en hund, hon skällde på mig först så jag borde bli ursäktad men matte har inte samma syn på det som jag har, hihi!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

6 augusti 2014 18:42

Åh... så söta bäbisar, men jag håller med.
De blir både gulligare och roligare när de blir liiite större :)
Nog har du många leksaker och söt blev du efter besöket på trimbirdet!
Fast du är gullig när du är rufsig också ;-)

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 augusti 2014 18:59

Jo lite större så blir de sötare men också skitjobbiga för de visar ingen respekt mot oss vuxna, hihi!
Det är mysigt att gnugga huvudet så mot mata när allt hår är nere men matte vet knappt var hon ska börja sen för håret finns överallt ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

6 augusti 2014 19:10

De var gulliga de små liven. Vad mycket skojiga saker du har! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

6 augusti 2014 19:13

Finns massor av leksaker i min hörna men jag leker inte så ofta med dom, vissa saker är roligare men det är kul att dra ut allt mitt på golvet, hihi!

 
Laika

Laika

6 augusti 2014 21:23

Men åhhh så söta bebisar :D Vi vill ha dom alla :D
Inte tror jag att du var tovig i pälsen, din matte ville bara pyssla om dig säkert, det var därför du inte fick vara där och titta, hihi.
Din gula kudde är ju helt perfekt för det ändamålet :) och så med långa armar som man lätt kan ta ett tag i och dra med sig :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 augusti 2014 21:39

Visst vill man ha dessa bebisar, hihi!
Det kändes som där var tovor och hon använde tovdelaren så...........
Den kudden är kanonbra!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 augusti 2014 00:09

Så söööta valpar !
Här gömmer jag mig under täcket när dammsugarmonstret kommer fram :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 augusti 2014 01:50

Jag tycker tycker inte illa om dammsugaren men den är överallt och låter, hihi!

 
Edith

Edith

7 augusti 2014 08:12

Vilka jättefina bebisar! Tar det verkligen flera timmar att göra i ordning din päls? Usch vad jobbigt. Säg till din matte att göra som min. Ibland klipper hon bort tovorna bakom mina öron. Det går snabbt och smärtfritt, hihihi.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

7 augusti 2014 09:10

Nä inte flera timmar men det kan ta timmar innan jag kommer fram från mina gömställen. Matte tog bilderna med några timmars mellanrum bara, hihi! Jo matte klipper också bort tovor men tovdelaren är superbra. Det tar timmar att göra vid mig vid bad, hihi!

 
Melody

Melody

7 augusti 2014 14:39

Livsfarligt med baby bilder! Min matte blir helt knäpp och låter så konstig! Vill ha... Vill ha... Hon har ju mig!!!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

7 augusti 2014 17:45

Ja du är ju hennes bebis och det birde räcka ;-)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

7 augusti 2014 16:00

Så små och gulliga de är, de små valparna! Men visst blir det ännu bättre när de får ögon :-)
Du blev också hur fin som helst efter mattes ompyssling och styling - den som vill bli fin får lida pin, heter det ju :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 augusti 2014 17:46

Ja jag får lida kan ni tro, särskilt när vi gosar, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards