Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Fall!

Av Aamor & Tina - 13 augusti 2014 16:49

I natt väckte jag inte matte ofrivilligt vid 02 men däremor frivilligt klockan 05, hihi! Nu tyckte hon inte det var speciellt kul men jag var nödig - snackenödig, hihi! fick inte mycket vettigt ur henne men nått mumlade hon om som, onödigt - en timme till - varför - trött, men när hon mumlat klart somnade jag igen men inte matte!


En relativt lugn dag hos syrran ända tills matte kom. Jag blir ju så glad och vill upp och kela och pussas men det vill även syrran och vi vill bägge vara först. Jag anser att jag har förtur eftersom hon är min och syrran anser samma sak för att jag är lillebror!

Jag var först uppe hos matte eller rättare halvvägs upp för jag stod kvar med bakbenen på marken och frambenen på matte och hon skulle precis lyfta upp mig när "anfallet" kommer.

Syrran hoppar upp på mig och tar tag i min tofs bakifrån så jag tappar balansen och det blir ett fall platt på rygg eftersom hon drar mig rakt bak och tänk då väger jag minst 3 kg mer än vad hon gör!

Matte säger till henne och knuffar bort henne och så har jag matte helt för mig själv.

Jag vet att syrran inte menade att jag skulle trilla så utan bara stiga åt sidan och jag slog mig inte så det var inte så farligt.


Hemma snackade vi med grannen en stund och sen gick vi in.

Jag har ätit - torrfoder med microsmå bitar bacon, de var så små idag att det inte var löna att bara slicka i sig dom, hihi!

Matte tog bara två mackor för hon hade middag med till jobbet idag.

Nu ska vi njuta av kvällen och efter lite slappande ska vi ut på en runda till!

 

Intar kanske fåtöljen (gammal bild).

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

13 augusti 2014 17:28

Vilken tur att du inte gjorde dig illa när syrran tog tag i dig :)
Att hon inte inser att matte ÄR din och du har RÄTT att få hälsa först när hon kommer för att hämta dig!
Undrar vad hon skulle säga om du gjorde lika dant när hon hälsar på sin husse...
Ha en mysig onsdagskväll och väck inte matte för tidigt imorrn. Låt klockan göra det. En timme gör mycket en jobbedag, busfrö!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 augusti 2014 17:36

Jag är alltid först framme hos matteföräldrarna när de varit borta men jag visar känslorna mer än vad hon gör i de lägena. Fast hon är fruktansvärt glad i min matte så det är nog därför hon störar sig, hihi!
Ska försöka sova till klockan ringer!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 augusti 2014 19:38

Tur att det gick bra när syrran drog dig i tofsen. Mysigt med en kvällsrunda om det är fint väder! nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 augusti 2014 19:41

Hyfsat väder, regnar i alla fall inte!

 
Laika

Laika

13 augusti 2014 19:42

Hihi, din syrra är verkligen en liten boss :D
Skönt att få komma hem, ligga där i fåtöljen ser helt underbart ut, nästan lika underbart som baconbitar är, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 augusti 2014 19:46

Nog är syrran en bossig typ men hon är väldigt mysig också men lite mindre boss så hade jag blivit glad.
Blev inte stolmys utan lite golvmys med matte.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

13 augusti 2014 20:21

Inte snällt att väcka din matte kl. 05:00 bara för att snacka lite ! Här är det inte lönt att försöka väcka ngn så tidigt , matte sover som en stock och husse hör illa :)
Tur att du inte slog dig när din syrra kastade ner dig på rygg !
Du undrade om min matte körde långt för att hitta så mycket Björnbär. Kan jama att hon inte kör en enda meter för att hitta dom. Tydligen växer dom bra av koskit :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 augusti 2014 20:44

Så bra att de växer när för då kommer hon ju hem hyfsat fort.
Matte kan sova igenom åska som dundrar, polisjakt, bilsprängningar men snackar jag lite lågt hör hon det. Inte för att vi haft de sista två här mer ön en gång men ändå. Sover till och med sig genom bränder vilket vi haft fler av, gamla eternitak som smäller - hör hon inte.

 
Melody

Melody

13 augusti 2014 20:23

Det är inte lätt med dem som inte fattar att man vill ha sin matte för sig själv.
Jag åkte på stryk i dag av min Berner Sennen kusin när jag talade om att hennes valp skulle hålla sig borta från min matte! Jag skrek så högt att både min matte och hennes matte höll på att få hjärtstillestånd. Nu var det bara en hård markering, men ont gjorde det! Och jag vann för alla tre Berner Sennen kusiner fick sedan sitta i bilen!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

13 augusti 2014 20:46

Du din lilla fräcking, man kan komma långt på att skrika högt, hihi!
Hur svårt kan den vara att låta bli våra mattar? Det fattar de aldrig för de är ju våra ;-)

 
Kim

Kim

14 augusti 2014 11:56

Syrran din får väl skylla sig själv. Släpp fram killarna!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 augusti 2014 13:28

Det var ju jag som föll men hon får skylla sig själv att matte skällde på henne!
Heja killarna :-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

14 augusti 2014 15:58

Klart du har första tjing på DIN matte! Men syrran menade ju inget illa, hon måste bara inse att hon inte alltid kan vara först i kön :-) Tur det slutade så lyckligt så att du inte fick några allvarliga men av händelsen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 augusti 2014 17:07

Tur i oturen att jag är så liten och inte föll så långt, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards