Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Regn!

Av Aamor & Tina - 17 augusti 2014 17:05

En långggggg sovmorgon blev det idag även om matte vaknade med jämna mellanrum och tänkte att det var tid att gå upp så stannade hon ändå kvar i sängen.


Blev bara en kort runda för vi skulle åka bil en liten bit. Jag hamnade bara hemma hos syrran medan matte körde lite längre. Hon skulle till en vän och köpa en betong-Buddha som hon gjort och det var inte lönt att jag följde med dit.

Jag passade på att sova den timmen matte var borta.

När vi sen körde hem kom det så mycket regn att vi stod kvar ett tag i garageporten ifall det skulle bli uppehåll så vi kunde gå in.

Hade vi stannat kvar där så hade vi inte varit hemma än för det har bara fortfatt att regna och det är ju inte det lilla som kommer för det vräker ner nästan hela tiden.

Ett riktigt söndagsväder med andra ord.

Hoppas på lite uppehåll sen när jag behöver gå ut för jag har inte gjort nr 2 än idag och känner mig inte hågade för det heller om det ska regna så.


Matte hålle på att laga mat och jag håller kökssängen varm, hihi!


En liten film på mig som matte filmade mig igår efter jag ätit min mat!


 

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

17 augusti 2014 17:45

Trist när det regnar så mycket, här skiner solen och teperaturen är strax över 20 grader. Precis lagom tycker vi.
Det verkarde inte som om du egentligen ville se om Ollie var ute :)
Gullig film blev det i alla fall. Kul att höra dig svara matte!
Samla krafterna ikväll, för imorrn är det jobbedag igen... SUCK...

Kram å puss på nosen gullepåg ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 augusti 2014 17:52

Jo jag ville kolla in om han var ute men egentligen vill jag ha ner matte på golvet och när jag fick det så blir jag så nöjd!
Jag samlar allt jag kan, hihi!

 
Melody

Melody

17 augusti 2014 18:22

Fy farao vilken regnig söndag det blev idag. Jag har också åkt bil för matte trodde hon hade hittat vårt nästa boende, men hon kom ut från visningen och såg lite chockad ut. Värsta fuskrenoveringen hon skådat!
Tur tycker jag som trivs på landet och min stora trädgård!
Söt film du bjuder på! Din matte är duktig på att fånga dig på bild.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

17 augusti 2014 18:37

Synd att det inte var nått men man ska inte ha bråttom när man letar hus!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 augusti 2014 18:54

Det är skönt med sega mornar ibland! Hoppas på uppehåll så du kan komma ut och göra nr 2 nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 augusti 2014 19:03

Regnar nog inte just nu så kanske jag ska gå ut nu.

 
Laika

Laika

17 augusti 2014 19:58

Här ska vi tydligen slippa det där regnet om de på tv talar sanning ;) Får hoppas det för annars kommer jag inte komma ut mycket imorgon inte. Du är ju så jättesöt så det inte är klokt :D Små pratstunder med ens matte är härligt, man kan få mycket bra sagt då :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 augusti 2014 20:03

Jag och matte har ofta såna pratstunder, oftast matte som snackar för jisses vad hon kan snacka ibland men avslöja inte att jag sa det, hihi!
Snackar själv ganska mycket då vi passar väl ihopa kan jag tro.
Jag var ute för en stund sen och det var uppehåll tills vi kom halvvägs för då började det regna igen och dropparna blev större och större. Hoppad ni slipper det hos er.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

17 augusti 2014 21:23

Oj va det verkar har regnat mest överallt idag. Är det inte för varmt så är det för mycket regn :-/ jaja.... Sånt är livet för en hund, tror jag i alla fall:)

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

17 augusti 2014 21:34

Vi har det inte så lätt, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards