Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

Hundar!

Av Aamor & Tina - 11 september 2014 17:57

Jag väckte matte klockan 8 för ska hon nu vara hemma så ska hon inte sova för längre. Matte for upp för hon trodde att jag behövde gå ut eftersom jag låg och kallade på henne men när hon kommit upp gick jag och la mig igen, hihi!
Jag var inte pigg på nån runda förrän matte ätit och fixat till sig.
Det blev en ganska lång runda i det fina vädret och vi njöt riktigt ordentligt.
Inne igen ringde matte till jobbet för att säga att hon ska jobba i morgon och sen läste hon lite nyheter och annat på sin iPad.

Nästa gång vi gick ut träffade jag många hundar. Först ut var Arktis och han uppförde sig nästan helt okej, hihi!
En bit in på rundan blev det först Bamse, en lite sur och snarstucken Jack Russel, han ville bara hälsa på avstånd, ibland är han glad och vill hälsa nära men men och strax efter kom valpen Lucky och han växer och växer men han ska ju bli stor som en Labbe när han är klar.
Det var kul att träffa dom. Tyckte vi kunde gå och kolla om lilla söta Shih Tzu valpen Rut var ute men matte sa att hon var iväg på jobbet med sin matte så vi gick ett annat håll.
Träffade istället på Ollie som ville hälsa lite idag och jag fick lite kel av honom.

Jag valde att inte äta nån mat igår för jag var lite kass i kistan, drack lite mjölk istället och det var gott men idag har jag ätit och efteråt blev jag så trött, okej okej jag är trött rätt ofta men efter maten är jag tröttare än vanligt, hihi!

Har somnat under köksbordet medan matte åt sin mat.

Vi ska ta det lugnt resten av kvällen och försöka sova i lagom tid så vi kan komma upp i tid i morgon, jag i alla fall för det blir nog inga problem för matte.
Har passerat hundutställningsplatsen vi ska besöka i helgen och de höll på för fullt med att dela in ringar och röja gräs, ska bli så spännande. Jag ska träffa min morfars fars matte, hihi hon är jättesnäll.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

11 september 2014 18:21

Kul med kompisar som vill hälsa.
Tänk att du inte ens orkade gå till din närmaste säng, utan somnade under bordet, du ÄR nog lite släkt med Trötter. Sötnos!
Matte har bara en dag att jobba, för imorrn är det FREDAG!!!
HURRA!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 september 2014 18:24

Jag är nog ganska nära släkt med Trötter säger matte, hihi! Tycker om att ligga under saker.
Bara en jobbdagarna? Det gillar jag verkligen, ska bli kul att vara hos syrran också, lite i alla fall, hihi!

 
Edith

Edith

11 september 2014 18:57

Vad skönt att matte mår bättre och kan jobba imorgon. Vad roligt för dig Aamor att träffa så många trevliga kompisar på promenaden. Hilda och jag hade också lite tur imorse för vi träffade på hela kompisgänget. Hilda lekte som en galning med Muffy. Det var kul att se.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

11 september 2014 18:59

Det är kul att träffa kompisar även om vissa är lite småsura, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

12 september 2014 11:40

Skönt att mattes hals är bättre, inte bara för jobbet, utan viktigare är ju att ni kan gå på promenader och att hon orkar kela med dig :-) Härligt att träffa så många kompisar och kul att Ollie var kelsugen!
Förstår att du ser fram emot utställningen, ska bli spinnande att läsa rapporterna därifrån!
Hihi, vi fyrbeningar kan somna precis överallt :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 september 2014 12:34

Jo nog kan vi somna var och när som.
Vi kommer nog att ta kort och återkommer med utförlig rapport, vi hejar på dom vi känner ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards