Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Mat!

Av Aamor & Tina - 15 september 2014 18:41

Steg upp i morse, var med matte när hon duschade dock inte inne i duschen utan låg och väntade framför tvättmaskinen och sen stegade jag rakt in i min säng vid soffan och somnade om, tror till och med att jag snarkade, hihi!
Matte har sovit dåligt i natt och stört mig lite i min sömn och tasslickande, två gånger hörde jag henne säga "sluta slickar annars kommer jag upp", tror till och med att hon skrek det ena gången - hon kan vara så störigt alltså.

Syrran blev glad när jag kom och ännu gladare när hon såg att jag hade med mig torkad kyckling som matte köpt i lördags.
Vi har tagit det lugnt och kelat en del med matteföräldrarna men hade vi vetat att de skulle lämna oss en stund på eftermiddagen så hade vi inte varit så generösa med vår kärlek!
Mattemor skulle iväg och kolla ögonen men som tur var gick det fort så de hann komma innan matte kom.

Matte jobbade inte länge idag eftersom hon skulle gjort det två gånger förra veckan men hon var ändå lite sen för hon hade varit inne om på Ö&B, fast hon var förlåten för hon köpte mina favorit sticks till mig och syrran.
Vi tiggde skamlöst bitar av torkad kyckling och varje gång matte sa att det var nog berättade vi hur synd det varit om oss som varit själva, funkade en gång i alla fall, hihi!

Blåsigt ute idag men ändå varmt så vi satt ute en stund när vi kom hem, matte snackade med några grannar och jag spanade efter katterna som inte ville visa sig alls.
Så fort vi kom in berättade jag för matte att jag ville ha mat. Matte sa att hon får nog avmaska mig för det är ju inte så vanligt att jag ber om mat, hihi!
Jag åt upp allt också - var extra gott!

Min mat glaserad med leverpastej - mums!

Njuter i fulla drag av min mat och efteråt fick jag ett tuggben med torkad kyckling!
Nu tänker jag sova en stund, i alla fall fram till jag ska dra ut matte en sista gång innan vi ska sova - hoppas matte inte håller på att tjata i natt också, hihi!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 september 2014 18:59

Här "uppe" har det också varit varmt o blåsigt idag säger matte.
Det var samma väder igår det vet jag för jag höll på att blåsa bort när jag var med matte hemma hos hennes pappa :)
Kan du tänka dig att min husse tycker du är bortskämd som får din mat serverad på kristall fat :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

15 september 2014 19:05

Vi har varmare idag än igår men lika blåsigt!
Nog är jag lite bortskämd men det är bara ett vanligt billigt glasfat, hihi men jag ska föreslå kristall till matte!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

15 september 2014 19:00

Vi tror nog att det var DU som störde matte med ditt slickande. Tur för dig att hon INTE gick upp å hämtade tratten! Låt bli å slicka på tassen, lova!!!
Ha en trevlig måndagskväll.

Kramar å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 september 2014 19:06

Kan inte lova det men ska försöka för matte säger att hon får fnatt i hela kroppen på mig!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

16 september 2014 16:49

Oförskämt av matte att störa dig när du sov, hihi... :-)Kul att du hade så god aptit, håller tassarna att det inte beror på några dumma maskar!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 september 2014 17:16

Visst är det en hemska matte jag har, hihi!
Tror inte det är maskar för jag har liksom inte magrat eller velat he mersmak än vanligt.

 
Laika

Laika

16 september 2014 20:25

Wow vilken snygg tallrik du får din mat på :) Och så smarrigt det såg ut. Du, vet du? Jag har provat på det där med tass-slickande och min matte gapar lika mycket som din... vad är det med dom egentligen? ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 september 2014 20:52

Är din matte lika knasig som min då? Ja vad ska man göra för det går inte att dumpa dom för trots allt gillar vi dom men de kan gapa mindre, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards