Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Ensamma igen!

Av Aamor & Tina - 16 september 2014 18:30

Inatt har matte inte stört mig i min sömn, tack matte, hihi!
Eftersom jag tillhör den där trötta sorten var jag ändå trött när mattes klocka ringde, hon låg faktiskt och läste till 23.35 och utan att tänka på att jag behöver min sömn både på kväll och morgon.
Tur jag kan få sova vidare hos syrran om nu hon inte bara vill busa.

Tror jag snart ska lämna in en protest mot att matteföräldrarna ger sig iväg för vi fick vara ensamma idag igen, tänker inte gå dit i morgon utan att matte lovar dyrt och heligt att vi inte kommer att behöva vara själva i huset.
När de kommer tillbaka blir vi helknasiga och håller nästan på att slå knut på oss själva för att hälsa dom välkomna hem, hade vi kunnat hade fäst ankare runt fötterna på dom så de stannar där vi är, kanske ska binda fast dom i oss, hihi!

Matte blev glad när hon såg mig idag och jag blev nog ännu gladare, hon fick massor av pussar och sen krävde vi vårt godis som hör till när hon kommer. Smakar så gott då.
Vi tog bilen hem för matte tänker cykla imorgon, hoppas det regnar och blåser så tar hon bilen i morgon så får jag åka igen, hihi!
Satt ute en stund och kollade efter katterna och matte snackade med grannen som kom ut när hon såg oss.
Inne sa jag än en gång till matte att jag ville ha mat och åt upp allt, hihi!

Matte har varit lite trist ett tag för hon satt och chattade med en kompis så jag gick och la mig för jag orkade inte delta i deras skrivande, hihi!

Bättre att inta min sköna säng, hihi!

Kvällen är här nu och jag ska sova en stund och matte ska ta det lugnt, hon muttrade om att dammsugaren behövde komma ut men hon struntar i det idag och det tycker jag hon gör rätt i.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

16 september 2014 18:41

Ni är allt lite bortskämda med att ha någon hemma jämt! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

16 september 2014 18:47

Ja vi är inte vana vid att vara själva men det går rätt bra ändå så länge de inte är borta för länge, max 5 minuter, hihi!

 
Melody

Melody

16 september 2014 18:49

Klart att hon inte ska ta fram dammsugaren i kväll, det får väl räcka med att hon suttit och chattat med en kompis! Nu ska hon väl gosa med dig resten av kvällen och strunta i allt annat!
Min matte har varit supertrist för hon hade flera kilo post när hon kom hem, men nu har hon lovat mig mys i soffhörnan resten av kvällen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

16 september 2014 18:52

Ja hon får ägna sig åt mig nu och det gör hon om jag vill det.
Finns ofta en del post när man varit borta.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

16 september 2014 18:52

Ni var säkert inte ensamma länge idag heller, men visst är det tråkigt att bli lämnad.
Ni är ju två, så ni får trösta varandra medan ni vaktar huset :)

Kram å puss på nosen Gullepåg

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 september 2014 18:53

Vi var nog ensamma i 2 hela timmar!
Det hjälper att vi är tillsammans och det är jag glad över.

 
Edith

Edith

16 september 2014 19:52

Du och din syrra måste låta matteföräldrarna slippa ut lite på egen hand ibland. Du har ju alltid syrran. Men sen är det klart att ni blir glada när de kommer hem igen. Det är ju självklart.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

16 september 2014 20:14

Vi vill ha dom hos oss hela tiden, känns bäst då, hihi!

 
Laika

Laika

16 september 2014 20:30

Skönt att du inte blivit ropad på i natt ;)
Det där med att binda fast matteföräldrarna tycker jag låter som en bra idé. Kanske ta på er era koppel och ta några varv runt benen på dom. Då har ni dom garanterat nära er hela dagen, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 september 2014 20:54

Ska snacka med syrran om det och höra vad hon tycker ;-)
Matte säger att hon gapade inte på mig eftersom jag inte slickade men man kan kanske slicka tyst, hehe! Ingen som vet ingen som vet ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards