Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Vitt!

Av Aamor & Tina - 23 september 2014 18:32

Hörde när matte rullade upp persiennerna i morse att hon sa att det var vitt på hustaken och att det tydligen varit den första frostnatten för denna säsong. Kände när jag kom ut att även gräset var krispigt av frost men det var ett strålande fint väder för solen sken och har fortsatt att skina hela dagen.

Har i stort spenderat dagen uppe på bordet och kelat med matteföräldrarna, i alla fall så länge de var i köket, kunde knappt vänta till de hade ätit färdigt, hihi!
Vi har varit ute och gått en runda och njöt av solskenet.

Matte var lite sen för hon var och kollade sina ögon, hon gör det en gång i halvåret eftersom de har grön starr i släkten, hennes mormor och moster har det och hon vill hålla koll på det så det inte smyger på och helt plötsligt är för sent. Trycket är på gränsen men det hade gått ner ett hack på ena ögat och låg kvar på samma på det andra, skönt att det inte ökat i alla fall.
Matte fick mat hos matteföräldrarna, lite i alla fall, hihi! För när hon skulle ta sin andra bit fisk ville jag helt plötsligt smaka och upptäckte att det var gott så jag och syrran åt hennes andra bit, de var inte så stora så honfår ta en macka senare, hihi!

När vi gick hem kände vi oss nästan förföljda av polishelikoptern så matte kollade på nätet och såg att en äldre man var försvunnen sen i natt så de letade efter honom, även polishästar ska leta. Vi höll ögonen öppna men såg inget, vi ska kolla igen nästa gång vi går ut.
Matte sa att jag gott kunde äta lite torrfoder också när vi kom in så jag åt en halv deciliter.
Bad matte om att få omsatt tofsen, tittade på henne, slog med huvudet och tittade på trimbordet och när hon frågade mig stannade jag kvar - bra gjort eller hur!
Efteråt låg jag och matte och kelade en liten stund på golvet men hon skulle bara klicka så jag hamnade på bild så jag gick ifrån henne, hihi!

Kan se rätt så snäll ut när jag vill, hihi!

Nu ska vi hålla kväll, bara kolla in hos mina vänner först.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

23 september 2014 18:38

Du är jättesöt på bilden! Inte undra på att du oftast får som du vill, för VEM kan mostå din bedjande blick???
Inte många skulle vi tro ;-)

Kram och puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 september 2014 18:50

Ja min blick är en av mina största tillgångar och även när jag snackar mjukt med matte, hihi!
Det är bra att ta till för att få sin vilja fram, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

23 september 2014 19:03

Visst är gos bland det bästa som finns man kan liksom inte få nog! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

23 september 2014 19:04

Gos när man är sugen på det är det bästa!

 
Melody

Melody

23 september 2014 19:11

Låter som du förstått att man behöver extra mat när hösten kommer… hi hi…
Matte hoppas att gubben Frost stannade hos er för hon vill inte att han besöker oss förrän hennes pelargoner står i glashuset!
Så himla snygg du är på fotot!
Stor puss till dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

23 september 2014 19:31

Ja kanske jag var lite hungrig, hihi! Åt klockan 22 igår så matte var lite paff att jag ville ha mat så pass tidigt idag.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

23 september 2014 19:12

Haft första frostnatten här med idag.
Det var Brrrr kallt kl. 06:30 idag sa matte.
Trodde knappt du kunde se så där söt ut ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

23 september 2014 19:31

Jag kan verkligen se bölande och söt ut när jag vill nått, hihi!

 
Laika

Laika

23 september 2014 21:52

Du är ju ett sådant charmtroll :D
Oj, har ni haft frost redan...brrr. Vi har haft det kallt idag också, men ingen frost än som tur är.
Vad bra att du åt lite middag ialla fall :D Så sover du gott sen. Låter som att du haft ännu en kanondag hos dina matteföräldrar. Sitta på bordet är ju verkligen lyxigt och härligt :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 september 2014 22:00

Vi är ibland mer på bordet än på golvet, rysligt bortskämda alltså, hihi!
Känns lite tidigt så här långt söderut med frost redan.

 
Edith

Edith

24 september 2014 16:22

Oj, har ni redan fått vitt på taken. Det är nog bara tillfälligt, eller hur. Vad skönt att det var bra med mattens ögon. Viktigt att kolla upp sån't där.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

24 september 2014 16:43

Vi hoppas att det bara var en tidig köldknäpp och att det dröjer till nästa kommer.
Matte vill inte ha nått sånt fel på ögonen så det är bra att kolla och läkaren berömmer henne för att hon kom och kollade dom så pass tidig ålder för annars brukar de vänta till de blir gamla och då kan det vara för sent.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards