Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Träffar!

Av Aamor & Tina - 1 oktober 2014 18:28

Vi blev lite sena i morse för matte var trött, någon hade väckt henne i natt också, tydligen en hopplös typ den där som stör matte.
Nu blev vi inte sena så matte kom för sent till jobbet men vi fick gå lite fortare hörde jag ett antal gånger och det är ju inte nått som jag är speciellt pigg på när det är morgon.

Syrran och jag var själva i huset i 2 hela timmar och när matteföräldrarna kom tillbaka blev vi så glada att vi höll på att springa omkull dom, hihi! Nu gjorde vi inte det som tur är men det beror nog på att vi är så små som vi är.
Vi tog mattefar på en långrunda också idag och han blev så glad att vi ville hänga med honom, hihi!

När matte kom hälsade jag lite lugnt på henne så hon undrade vad det var med mig och då tittade jag på matteföräldrarna, sen på min säng i köket, hängde med huvudet och la mig med ryggen mot dom och då fattade matte.
Hon frågade om vi varit själv hemma och då reste jag mig och gav henne en puss och hon fattade att det varit synd om oss men hon sa bara att vi varit duktiga så jag la mig igen!

Blev lite roliga träffar på vägen hem för först träffade vi mattes kollega Linda och hon var tvungen att stanna och hälsa på mig, hon brukar annars cykla om oss på morgonen med barnen och då finns ingen tid att hälsa, hon fick en varm Aamor-puss!
Hemmavid träffade jag på Ollie som hälsade på mig och matte snabbt bara innan han ville att jag skulle jaga honom lite, hihi!
Hörde att matte snackade med nån så jag kollade mig omkring men förstod att hon snackade i telefon, hon ringde och gratulerade min uppfödare Liza. Grattis till dig från mig också!!!!!!!!!!!

Jag tog en liten tupplur när vi kom in medan matte tvättade ventilerna som ska besiktigas nästa vecka, matte ville inte ha en massa skräp bakom dom i ventilgången, själva ventilen var hyfsat ren.
Sen fick matte för sig att jag behövde fixas till och kanske jag behövde det för jag såg bättre efteråt, hittade till och med matskålen då, hihi!
Just nu försöker jag hitta det bästa gömstället till ett kex jag fick, äter inte det men jag ville ändå ha det. Har varit uppe i soffan, mattes säng, på balkongen och några ställen till och matte har inte en aning om var det finns, hihi! Överraskning!

Jag kan se igen!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

1 oktober 2014 19:07

Så duktig du är som kan berätta för matte att ni hade vaktat huset själva igen. Tur att ni är så bra på att komunicera med varandra.
Jag hade nog inte förstått vad du ville säga.
Undrar var du har gömt godiset??? Du var på många finurliga ställen. Vi får se OM matte hittar kexet eller ej ;-)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 oktober 2014 19:12

Jo matte och jag förstår varandra bra, hon bättre än vad jag förstår henne men det beror nog mest på att jag inte vill höra ibland, hihi!
Ska bli kul om matte hittar det, vi får se för hon har inte nån aning om var, hehehe!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 oktober 2014 20:01

Tänk att ni var ensamma så länge ! Mysigt med långpromenad tillsammans! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 oktober 2014 20:03

Kändes som jättelänge, hihi!

 
Laika

Laika

1 oktober 2014 20:22

Men vem är det som kommer och stör din matte om nätterna? ;) Tur i alla fall att du inte blir störd av det, hihi.
Det är jättebra att ha godisgömmor, jag brukar också lägga undan lite gottis då och då, för då kan man alltid låtsas att det är slut och så får man ännu mer :D Då finns det gott om det när man blir riktigt sugen :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 oktober 2014 20:25

Typen stör inte mig, hehe men däremot matte när hon till slut skriker till honom för han hör inte ens ;-)
Godisgömmor är kanonbra!

 
Edith

Edith

2 oktober 2014 08:56

Jag undrar just vad det är för en typ som stör matte ibland om nätterna. Kan inte du Aamor hålla koll.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

2 oktober 2014 17:46

Nä det kan ju inte vara jag, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

2 oktober 2014 15:15

Stackars matte, hon får ju aldrig sova ostört numera. Håller tassar och tummar att nästa natt bli bra!
Så fint att ni förstår varandra så bra, matte och du <3
Haha, så överraskad och glad matte ska bli när hon hittar kexet :D
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

2 oktober 2014 17:48

Nog förstår vi varandra alltid, ibland för bra, hihi!
Hon sover nog nån gång ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards