Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

Fredag!

Av Aamor & Tina - 17 oktober 2014 17:39

Nu äntligen är den underbara fredagen här. Trots att vädret varit allt annat än underbart för det har regnat nästan hela dagen. Vi slapp blötan uppifrån i morse men har det regnat non stop. Tvi och örk!
Dagen har ägnats åt vila och tankar, mest har nog tankarna gott åt vila, matte, katter och godis men kanske inte i den ordningen, hihi!
Vi tog med mattefar på en runda vid 14.30 för just då duggade det bara.

Matte var lite sen för hon hade varit och beställt tid till sin bil, kamremmen behöver bytas och sen funkar inte fönsterhissen på hennes sida, den går upp och ner när hon använder den men inte i den ordningen hon vill, hihi!
Hon säger att nu får jag dra in på mitt "handlande" men eftersom bilen är hennes får hon dra in på sitt istället. Vi har ju gjort en deal innan att bilen är hennes när den kostar nått men annars är den min, hihi!
Fick åka i min bil hem, kostade ju inget för bensinen har matte betalt innan, hihi!
Hade ingen önskan av att sitta ute för det regnade så vi gick in direkt.
Undrar hur mycket regn detta dygnet kommer att få för mattefar tömde i morse vid 07 och matte sa att där var 20 mm när hon hämtade mig. Vi får höra med matteföräldrarna i morgon.

Hann inte mer än in genom ytterdörren så tog matte av sig sina jobbebyxor, hon har såna där riktiga arbetsbyxor 2 dagar i veckan som tåler hårdare tag och sen tog hon på sig mysbyxor och drog fram dammsugaren. Jag följde med henne hela tiden, gick bredvid och kollade in så inget av mitt följde med och det gjorde det inte - tur.
Fick sen min mat och idag var jag hungrig får allt torrfoder utom 2 bitar hamnade i magen. Fick lite smält smör på dom, mums.
Matte åt också mat men där blev inget kvar på hennes tallrik, hihi! Hon åt nån pasta som var fylld med lufttorkad skinka, mini mozzarella och svamp, jag ville inte smaka.
Tänker nu sova en stund när vi är klara här, har intagit min ena säng.

Ingen ny bild men jag ligger här och berättar för matte och nu ska jag sova så ha en underbar fredag alla!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

17 oktober 2014 17:53

Trist mecd regn! Maken blev inte blöt på hemvägen, men det har nog börjat dugga lite här med.
Bra att du håller koll på snabeldraken, så den inte slukar nån av dina leksaker! Ha en jättelat fredagskväll!!!

Kram å Puss på nosen

PS
Vi är sams igen, Amanda å jag. Hon kom med en musebus igår kväll och vi lekte innan det var läggdags :) DS

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 oktober 2014 18:00

Visst är det trist med regn. Tur maken slapp att bli blöt för det är inte så kul även om man är på väg hem.

Skönt att ni är vänner igen, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 oktober 2014 19:00

Menar du att du går bredvid Snabledraken?? "ryser" den är ju jättläskig! Hoppas att ni får en riktig myskväll! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 oktober 2014 19:13

Den är inte så farlig, hihi! Den väsnas mest. När jag var valp, de första veckorna här hemma så satte dammsugaren igång min tarm, hihi!

 
Laika

Laika

17 oktober 2014 20:02

Ja, jag kan undra detsamma, hur mycket kan det egentligen regna. Vi har i och för sig sluppit regn idag men det ska komma mer imorgon.
Bra att inga av dina godbitar följde med i dammsugaren, då hade ju matte behövt släppa på plånboken lite mer. Vet du förresten? Mattes och husses bil har också en ruta fast på passagerarsidan som beter sig som på din och din mattes bil. Vår ska också in på lite omvårdnad fast inte än på två veckor.
Trevlig helg och massor med gos!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 oktober 2014 20:04

Vår ska inte in förrän den 29:e så det dröjer lite.
Regn är trist, så trist!

 
Melody

Melody

17 oktober 2014 20:28

Nog är det trist med en massa regn! Jag är så glad att matte tog med
mig till Småland så jag ikväll fick en riktig långpromenad på torra
vägar!
Önskar dig och din matte en härlig helg!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

17 oktober 2014 20:37

Skönt för er!
Regnade inte nu när vi var ute sista rundan och jag blev så glad att jag bad matte att få leka sök och det fick jag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards