Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Ont!

Av Aamor & Tina - 25 oktober 2014 16:46

Igår när matte hämtade mig visade jag henne att jag hade ont någonstans och hon misstänkte att ena benet eller tassen ömmade.
Jag hade inte haft ont innan på dagen men det kan ju komma ändå.
Matte såg hur jag haltade och kunde knappt gå, hade så ont och hon fick inte titta heller för det kan göra mer ont då.
Som tur var skulle jag få åka bil hem. Linkade in och gick sen och la mig.
Matte gav sin tusan på att jag skulle låta henne titta lite senare och det fick hon också, inget syntes sa hon och jag reagerade bara när hon kände på tassens undersida. Hon klippte lite hår men annars var där inget.
På kvällen tyckte hon att vi skulle gå ut snabbt så jag fick pinkat men jag vägrade gå så det blev inget, hade pinkat vid 14-tiden med mattefar.
Kunde hoppa upp i sängen men annars kunde jag inget, ville inte ens äta.

Behöver väl inte säga att matte har sovit dåligt i natt, hon vaknade vid 05 och frågade om jag ville ut men det kunde hon glömma.
Hon smörjde in min tass med en salva och jag såg till att hon fick ont i sina tummar, jag är inte så snäll när matte vill hjälpa mig men jag blir rädd att det ska göra ont.
Matte la mig i hennes säng och sen sov vi där till 8.30 då jag hoppade ner.
Först vid 11-tiden ville jag gå ut och jag haltade väldigt mycket i början men sen gick det lättare och jag fick gjort vad jag skulle fast vi bara gick en kort runda.
Åt mat vid middagstid och sen har vi varit ute på en kort runda igen. Börjar släppa nu för jag kan röra mer på mig och jag sover gott mellan gångerna.

Det var faktiskt väldigt synd om mig även om jag inte tillhör de som stoiskt står ut med det onda, jag visar när jag har ont och gör det mesta möjliga av det men är sen väldigt glad när det försvinner igen.
Matte blir också glad när jag inte har ont, hon blir orolig.
Vi kommer att ta det lugnt hela dagen och göra så lite som möjligt så kanske jag är helt okej i morgon.

Ingen nytagen bild men jag har legat i denna säng en hel del idag.

 
 
Laika

Laika

25 oktober 2014 17:47

Nej men aj då, inte får du ha ont. Hoppas det går över med detsamma. Brukar du få tovor, nästan som riktiga rastaflätor mellan dina trampdynor? Det brukar jag få då och då, framför allt när min päls får växa på sig lite. De måste matte raka bort för när dom finns så haltar jag. Hoppas att det kan vara nåt så "enkelt" om det nu ska vara nåt alls med ditt haltande och onda. Du får låta matte titta liiiite grann, för jag lovar dig att hon bara ska hjälpa. Jag tror din matte är lika försiktig som min :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 oktober 2014 17:54

Jo jag har hår mellan trampdynorna men matte håller det okej kort och där var inget men bakom dynorna var där en Tova men jag trampar inte där. Kan ha trampat på en vass sten eller nått men matte kände inget konstigt när hon tittade och sen smörjde.
Hatar att ha ont!

 
Melody

Melody

25 oktober 2014 19:18

Stackras lilla dig! Kanske du har stäckt dig! Shakira hade ett liknande problem
förra veckan och då trodde matte att det var en sträckning för det
fanns ingen skada på tassen och efter ett par timmar stödde hon
på tassen igen!
Hoppas att du mår mycket bättre nu och att du får en bra söndag.
Stor puss till dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

25 oktober 2014 19:24

Kan vara det men matte böjde och vred på mitt ben men jag reagerade inte då men det kan vara en sträckning nere i tassen också.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

25 oktober 2014 19:35

Det är mäkligt att mina kommentarer bara försvinner i cyberrymnden :(
Jag kommer inte ihåg allt, men skrev bland annat om att du MÅSTE låta matte titta när du har ont! HUR ska hon annars kunna hjälpa dig?
Ha en lat lördagskväll och glöm inte att ställa om de klockor som inte är "självständiga" ;-)

Kram å puss-på-den-onda-tassen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 oktober 2014 19:37

Nu kom den fram ;-) mina försvinner hos dig om jag inte loggar in på min sida och kommenterar via den - märkligt!
Jag försöker låta matte titta men jag blir lite eller rätt så upprörd och rädd.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 oktober 2014 08:10

Stackars dig! Hoppas att det onda har gått över nu.Tröstbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 oktober 2014 09:51

Allt är bra igen och vi är lika glada jag och matte.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

26 oktober 2014 18:10

Stackars dig som haft ont i tassen! Som tur är verkar det vara lite bättre nu, va! Vi instämmer med övriga talare att du MÅSTE låta matten din få titta på tassen!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

26 oktober 2014 18:11

Det var väldigt synd om mig om jag får säga så själv men nu är det bra igen!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 oktober 2014 18:13

Inte kuligt att ha ont i tassen :(
Skönt att det gick över fort i alla fall :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 oktober 2014 18:16

Riktigt besvärligt att ha ont och så säger matte att jag är gnällig men jag är ju en karl och vi gnäller väl aldrig, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards