Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Tomt!

Av Aamor & Tina - 27 oktober 2014 17:30

Jag har de senaste två nätterna lagt till med en nygammal grej, hihi! Tycker själv att den är alldeles utmärkt men matte knotar lite.
Det är så att jag sätter mig nedanför mattes säng och kallar väldigt gulligt på henne, hon säger att jag gnäller men det gör jag inte alls.
Då vill jag att hon ska släppa ner sin ena hand över sängkanten så jag kan tvätta den och den behövde tvättas 4 gånger natten till idag.
Det är inte lönt att matte inte låtsas höra mig för jag ökar i ljudvolym efter ett tag så lättast är att helt enkelt släppa ner handen så lägger jag mig sen och någon diskussion om det oss mellan är inte heller lönt.

Då var det måndag och det är dags att gå till syrran eller gå och gå för jag fick åka bil dit efter vi hade gått en runda men bil åh så härligt det är att åka i en sån.
Matteföräldrarna hade varit snälla i helgen och tvättat "min" säng så den luktade så gott och var fluffig och mysig så jag låg i den hela förmiddagen - okej jag hade nog legat där även om den inte varit nytvättad, hihi!

Matte slutade tidigt så hon jobbar länge en annan dag men hon var först och shoppade lite, några saker hade tagit slut här hemma.
Vi tog det lugnt när vi gick hem och jag fick nosa överallt där jag ville. Såg tre hundar busa när vi nästan var hemma och jag känner alla tre och ville vara med men när jag var halvvägs framme hos dom kom jag på att de är stora alla tre så jag vände igen och vi gick hemåt, hihi!
Satt ute en liten stund för att se om någon katt ville hälsa mig välkommen hem men när ingen kom valde matte att vi skulle gå in.
Har ätit min mat och idag smakade det med leverpastej glaserat torrfoder - mums! Allt gled ner, nästan.

Blir lite törstig efteråt och ser ni att det är tomt på min tallrik, de bitarna som är utanför räknas inte för jag kan ju inte äta det som hamnat på golvet, hihi, inte heller de två som matte plockade ur mitt skägg, hihi!

Nu ska vi bara mysa resten av kvällen. Jag lär nog sova en stund och matte ska läsa sin bok hon började på igår, den har inte så många sidor kvar.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

27 oktober 2014 17:57

Inte får du störa matte fyra gånger på en natt heller, Busfrö :)
Inte undra på att hon tycker att du gnäller. Det skulle jag nog också tycka.
Fast Amanda har också sina egenheter på nätterna. Hon bra på att killas med morrisarna, BusFian ;-)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 oktober 2014 18:43

De där morrisarna kan verkligen klickas, hihi!
Äh, matte får stå ut några nätter sen slutar jag nog - kanske, hihi!

 
Melody

Melody

27 oktober 2014 19:51

Är det inte lika bra att du ligger och sover i din mattes famn så
kan du tvätta henne precis när du får lust!
Själv sover jag alltid nära, nära min matte, men jag tvättar
henne inte förrän hon vaknar på morgonen.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

27 oktober 2014 20:10

Nä jag har aldrig velat ligga så nära, en liten stund men sen blir jag varm. Men det låter mysigt ;-)

 
Laika

Laika

27 oktober 2014 20:14

Hihi, du är rolig du :D Ökar i ljudvolym också, lite som en väckarklocka, hihi. Fast min matte säger en trasig väckarklocka då som ringer så många gånger på natten, hihi. Men din matte är bra snäll som tappar sin hand utanför sängkanten så du kan pussas lite :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 oktober 2014 20:17

Matte håller med din om trasig väckarklocka, hihi!
Hon har inget val om hon inte vill vakna riktigt ordentligt för jag ger mig icke!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

28 oktober 2014 15:57

Hyggligt av dig att tvätta mattes hand men kanske det blir lite för mycket av det goda mitt i natten, hihi :-)
Kul att du hade så bra aptit!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

28 oktober 2014 18:24

Det tycker matte också men så är hon så väldigt pipig nattetid, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards