Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Ouppfostrad!

Av Aamor & Tina - 28 oktober 2014 18:44

Alltså min matte vilken typ hon är, otrevlig och gapig! För att inte tala om hur ouppfostrad hon är, får nog ta ett snack med matteföräldrarna men inte för jag tror det hjälper mycket för inget hjälper där inte!
Det var ju ett fasligt gnäll på henne för att jag väckte henne några gånger natten innan och ville ha lite kärlek så i natt tänkte jag inte alls väcka henne för att få låna min älskade mattes hand en stund - nä det kunde hon bara glömma!
Istället valde jag att ha en helrenovering av tassar, golv och annat som jag nådde med min tunga på natten för att inte störa den gnälliga!
Det var tydligen inte bra heller för hon skrek åt mig?????? Har ni hört nått så hemskt va?
Jo hon skrek faktiskt åt mig den tredje gången hon vaknade, jag kan väl inte hjälpa att hon har superhörsel på natten.
Hon skrek "sluta slicka nu eller så får du gå ut ur mitt sovrum"! Hennes? Är väl lika mycket mitt!
Sen började hon fnittra och hoppades att grannarna inte hörde henne, hihi!
Men visst är hon rätt ouppfostrad?

Vi har haft ett helt underbart väder idag och när vi rastade mattefar ville vi vila en stund på de bänkar vi passerade, lapa lite sol och titta på allt och alla som passerade, kändes nästan som vår.
Sen har jag givetvis vilat en del för att ta igen nattens störmoment, matte då alltså och inte jag!

Fick vänta super duper länge på matte för först jobbade hon länge och sen skulle hon och tre andra köpa en present till en annan som de ska besöka en dag. Hon slutade 16.30 och kom inte förrän 17.15 så gissa. Hur gottesugna vi var då. Matte fick kasta sig in och ge oss den torkade kycklingen för det är bara hon som kan det.
Vi tog det lugnt på hemvägen och när vi kom hem åt jag min mat, inte allt men det mesta, matte har också ätit så nu ska vi slöa.


Matte fick en present av mig i går kväll, dels bäddningen och sen en leksak, hihi!

Från nån dag sen när matte kammat mig och jag inte ville ställa upp på kort, hihi!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

28 oktober 2014 18:53

ALltså Aamor... OM du inte akta dig blir du nog antingen utlåst från sovrummet eller får tratten på. Du FÅR inte väcka matte sådär på nätterna! HON får inte sova på jobbet, som du får göra hos Affi.
Var nu en snäll påg och LÅT matte SOVA på nätterna ;-)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 oktober 2014 19:09

Nu låter du som matte, hihi!
Vill ju inte störa henne men hon är lättväckt, får nog stoppa pluggar i hennes öron, hihi!

 
Melody

Melody

28 oktober 2014 19:23

Det är nog bäst att du överlåter tvätten och städningen till din matte
och börjar drömma sött på nätterna, så inte grannarna kommer och
undrar vad som händer inne hos er!
Matte blev väldigt full i skratt här, bäst hon passar sig så jag inte
väcker henne i natt!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

28 oktober 2014 19:26

Nä väck inte din matte för då kanske hon börjar gapa på dig också och det är störigt på natten, hihi!

 
Laika

Laika

28 oktober 2014 20:41

Vad är det med mattar och nätter, de ska bara sova och sova helt ostört... Jag sover ju också på natten, men ibland kanske jag vaknar och går runt, eller som du, slickar på golvet eller på nån tass, hihi. Sånt gnäll från dom. Visst är dom tramsiga? Fast....kanske borde din matte få sova den här natten iaf helt ostört, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 oktober 2014 20:54

Någon natt kanske hon kan få och jag ska tänka på det, hihi! Tyvärr sover hon just nu väldigt lätt så lite får hon skylla sig själv.

 
Elin Eurén

Elin Eurén

30 oktober 2014 13:45

Hej där ja detta minns jag faktiskt min katt gnälla om att vi inte ville ha henne i våra sovrum om natten, det tyckte hon var ett riktig dålig stil men hon störde!...med sitt gnyende trampade och allmänna rastlösa beteende<3 men vi kunde faktiskt ta oss tid bara vi fick sova på nätterna att gosa och kela och kamma henne som hon älskade. Fin blogg du har Aamor!

http://www.vimeddjur.se

Aamor & Tina

30 oktober 2014 17:24

Tack ska du ha!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

30 oktober 2014 16:04

Hihi, vi måste nog jama att vi har en viss förståelse för din mattes nattliga utbrott :-)Varken vi eller matte gillar att bli störda i vår ljuva sömn :-)Men det går ju inte att vara arg på oss pälsklädda så länge, det vet vi, och vi förstår också hur vi ska utnyttja det till vår fördel :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

30 oktober 2014 17:25

Jag gillar inte bär matte stör mig men det är ju skillnad för jag kam väl aldrig störa matte, hihi!
Visst blir vi snabbt förlåtna och tur är det ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards