Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 november 2014

Chockade!

Av Aamor & Tina - 24 november 2014 18:08

Jag har sovit gott i natt och väckte inte matte förrän 05 för då var jag så snackesjuk så, det var inte matte konstigt nog.
Har inte brytt mig om tassen heller så matte kan bara vara nöjd med mig. Min hosta gick över mot kvällen och sen ville jag busa lite med matte.
På sista rundan träffade jag Pepsi, en Goldenvalp och hennes storasyster Åsa, en Berner Sennen. Pepsi ville busa men Åsa tycker bara att jag är allmänt läskig, hihi!

Tyckte det var störtkul att komma till syrran och matteföräldrarna. Fick igång syrran på bus och chockade henne ordentligt, hihi!
Vi sprang som tusan ett tag för att sen störta i säng helt färdiga, hihi!
Har varit uppe på bordet och kelat med matteföräldrarna och det var mysigt.

Matte jobbade inte länge så hon hämtade mig tidigt men det blir senare en annan dag då istället säger hon och det är nästan okej för mig.
Syrran satte igång och krävde godiset så fort matte kom in och jag satt först och bara tittade på men ville smaka sen.
Tog god tid på oss när vi gick hem för dels hade vi tid med det och sen regnade det inte så då får man passa på att njuta.

Det har i stort sätt regnat hela dagen, i alla fall fram till middagstid ösregnade det. Matte som var ute och körde lite sa att det var stora vattenpölar överallt på gatorna.
Jag har klarat mig från att bli blöt så det är skönt.

Har ätit min mat och tänker sova en liten stund snart.
Sa till matte att sätta sig ner och äta sin mat när jag var klar med min för hon tog en faslig tid på sig, visade till och med var hon skulle sitta, hihi!

Denna stolen ska du sitta på matte - NU!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

24 november 2014 18:24

Syrran fick sig väl en rejäl överraskning, du brukar inte vilja busa sååå tidigt, men vi kan se er galopera huset runt.
Bra att ni hade lite uppehåll, så ni kunde rasta matefar lite utan att ni blev blöta!
Vilken tur att du talar om för matte var hon ska sitta :)
Lydde hon? *fniss*

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 november 2014 18:26

Ja matte lydde men det var nog bara för det var på hennes vanliga plats, hihi!
Nog blev syrran paff men hon hängde på, hon är inte lika svårflörtad som jag är när det gäller bus, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 november 2014 18:54

Ibland får man lov att vara extra tydlig för att de ska förstå! Vad duktig du är som har låtit bli tassen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 november 2014 18:56

Visst är jag det men jag kan inte lova att jag låter bli den för alltid ;-)

 
Laika

Laika

24 november 2014 20:14

Kan nog tänka att syrran blev glad när du kom dit på sånt bushumör :D Konstigt att matte inte ville snacka fem på morgonen ;) Låter som en bra snacka-tid tycker jag, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 november 2014 20:19

Man måste smida medan järnet är varmt och busa när man känner sig busig!
Jag tyckte också det var en bra tid att snacka på för då hade vi haft en hel timme till matte skulle gå upp!

 
Melody

Melody

24 november 2014 20:15

I morse trodde vi att syndafloden kommit hit för det regnade så jag
inte ens kunde gå ut på gräsmattan och kissa! Så var det som någon
trollade, regnet och blåsten upphörde och solen kom!
Hoppas den lyser på både dig och mig i morgon! Regn och fukt är inte bra
för tassarna, säger min matte och har börjat vakta även mig när jag
slickar på tassarna! De är bra jobbiga de där tvåbenta!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

24 november 2014 20:21

Min mattes tassvakande sprider sig, hihi! Nä fukten är inte alls bra för våra tassar.
Solen tittade nog fram i max 15 minuter här på eftermiddagen och sen dalade den.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

25 november 2014 15:26

Värst var du var morgonpigg, blev en rivstart för syrran där :D
Hoppas att solen tittade fram även hos er i dag!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 november 2014 16:24

Jo solen kom fram ett tag!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 november 2014 18:03

Klart du orkade busa på morgonen när du sovit ordentligt hela natten ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 november 2014 18:22

Aha, det var därför, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards