Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Mys!

Av Aamor & Tina - 29 november 2014 18:04

Matte vaknade till först vid 07 och det var nog för att jag ville säga nått till henne, hihi! Hon snackade lite med mig men somnade om sen igen och sen sov vi till 9, det var skönt och precis vad vi behövde kändes det som.

Jag låg och myste i min natt säng och sen hoppade jag upp i soffan så matte kunde duscha och äta frukost i lugn och ro innan vi skulle gå ut.
Vi gick en ganska lång runda, satt och tittade på folk och bilar vid idrottshallen men matte tyckte det var för kallt så det blev bara en liten stund innan vi gick vidare.
Halvvägs på rundan fick matte syn på att mitt koppel var nästan söndernött på ett ställe så hon slog några knutar där innan vi gick igen för hade jag dragit till hastigt så hade det nog smällt av.
Hon sa att hon skulle göra nytt till mig när vi kom hem.
Matte har lina/rep som hon gör koppel till mig av för vi vill bägge ha de där långa linorna. Mitt gamla var av vit flagglina och detta nya är blått med några röda och vita inlägg.

Det blev fullt godkänt och är nog lite längre än det förra.

Vi har mest tagit det lugnt och ägnat oss åt en massa mys. Matte har läst och känga har vilat i mina olika sängar, lägger jag mig i den ena så kan matte klia mig lite om jag vill det.
Vi har bägge ätit mat för en stund sen och jag har varit med matte och kastat sopor och just nu gör jag allt för att få henne att fatta att vi ska gå och lägga oss men hon säger bara att klockan inte är 6 än så det är på tok för tidigt!
Matte är inte ett dugg flexibel när det gäller det, hihi!

 
 
Laika

Laika

29 november 2014 18:41

Det var ett mycket snyggt koppel du fick dig :D Man vill ju inte råka tappa bort matten om kopplet skulle gå av ;)
Vet du? Vi har också myst en massa idag. Matte tänkte läsa lite men hon orkade inte och så råkade hon slumra till samtidigt som hon låg och killade min mage.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 november 2014 18:49

Kan ju inte bli bättre än en slummerstund med sin matte!
Nä matte vill man ju inte tappa bort och matte vill inte tappa bort mig heller så ett nytt var nog bäst, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

29 november 2014 19:42

Så duktig matte är som gör så vackra koppel till dig! Jag vet nog vad Amanda skulle använda repen till... JAKT!!! Hon älskar långa kraftiga snören. Då husse gjorde badtvålar på rep på sitt jobb (på 80-talet), hamnade en liten reprulle hemma på nåt sätt, när de slutade tillverka dem. De var utmärkta till kattleksaker. De var av bommul och kuliga att busa med! Hon och Smulan drog från var sitt håll och hade jättekul.
Jag håller med matte... Klockan 6 är liiite tidigt att lägga sig om man inte är sjuk. Matte vill sova inatt och inte på eftermiddan ;-)
DU kan ju sova när som helst, liksom BUSA mitt-i-natten...
Det är bra att du inte stör matte på nätterna längre!
Duktig Påg!
Ha en mysig och lat lördagskväll!

Kram å nospussar (många!)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 november 2014 19:46

Jag gillade att leka med snöre när jag var valp, jag och Affi hade gärna dragkamp om det.
Nu kan det hända ibland att jag och matte har dragkamp om jag känner mig på bushumör när vi är ute.
Jag sover gott om natten nu eller så är matte helt klubbad i sömnen men jag slickar inte på tassen i alla fall,mhihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

29 november 2014 19:57

En perfekt dag helt enkelt! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

29 november 2014 20:03

Helt perfekt :-)

 
Melody

Melody

29 november 2014 20:50

Snyggt koppel din matte gjort! Så lyxigt att ha ett koppel som är gjort bara till dig.
Matte pratar om att köpa ett nytt halsband åt mig, för jag har nu kan jag ta mig ur om jag vill och det vill jag ibland om hon går åt fel håll. Gör din matte dina halsband också?
Hoppas du har en riktigt skön kväll!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

29 november 2014 21:06

Nä hon gör inga halsband men jag har ett halvstryp för jag tog mig ur det gamla, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards