Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Aamor & Tina - 8 december 2014 18:28

Vi gjorde inte mycket igår men vi orkade ändå inte blogga, jag sov mest hela dagen och matte satt och läste.
Sov rätt så länge och vid 10 gick vi en ganska lång runda och tur var det för sen regnade det hela dagen men vi klarade att hålla oss torra på långrundan.
Hemma igen gick jag ut i köket och satte mig, tittade på frysen och sen på köksbänken där min mat står. Matte frågade om jag ville äta redan för klockan var bara 11.15 men det ville jag, en hel portion gled ner och sen sov jag igen.
Var ute på en kort runda på eftermiddag/kväll och inne igen satte jag mig i köket och upprepade samma sak som på förmiddagen.
Matte frågade skrattande om jag ville äta igen och det ville jag, hihi!
Matte har min leverpastej i frysen och så river hon lite över torrfodret därför spanade jag på frysen.
Du kommer att behöva springa ut många gånger i morgon sa matte och det fick hon rätt i, hihi!

Började morgonen med 2 st nr 2 innan jag kom till syrran och sen vid middagstid var det dags igen men sen har jag klarat mig.
Sovit och väntat på matte som inte skulle jobba länge idag men hon stack iväg med mattefar efter att de ätit.
De var borta jättelänge men de skulle handla fågelfrö till alla sina vildfåglar och ekorrar, sen skulle mattefar köpa symaskiner en till sig själv och ja det blir ju mattemor som använder den, hihi och så fick matte en för att hon hjälper dom så mycket och hon blev jätteglad.

Matte påstår att jag blivit lite lat, vadå blivit det har jag väl alltid varit men nu vill jag inte gå uppför trappan hos matteföräldrarna, den ute då alltså de där inne som går upp där uppe och ner i källaren har jag inte gått i på länge, nån gång den ner i källaren.
Men nu är det inte mitt fel att jag inte vill gå upp och ner för yttertrappan, det är mattefars fel!
Det är så att de har en hiss eftersom mattemor har svårt att gå i trappor då speciellt och eftersom mattefar har höft och knäont så använder han också hissen och även då vi så klart när vi är med honom.
Det är kul att åka den nu när jag är vann, i början var den lite läskig. Fast matte vägrade åka upp med mig i morse så hon lyfte upp mig för jag tänkte minsann inte gå upp, hihi!

Vi kom i alla fall hem långt om länge, klockan var nog 18 och jag har ätit, har bara blivit en portion idag och nu tänker jag sova en stund igen.
För som det tog på krafterna att först se matte komma och sen ge sig iväg igen!

Gott att äta när jag är hungrig, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards