Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 december 2014

Blött!

Av Aamor & Tina - 10 december 2014 18:58

Idag har det regnat och snöat om varannat men inget som låg kvar för det var mest blött!
När vi var ute i eftermiddags blev vi rätt så blöta, mest syrran för hon har tunn päls så hon blir våt snabbt medan jag mest blir våt på utsidan, ska rätt mycket till för jag ska bli genomblöt.
Tycker att vädret kan bestämma sig och då kan det utesluta regn till att börja med för det är väldigt okul. Snö eller sol om jag får välja men helst bägge delarna, hihi!

Matte jobbad länge idag men strax efter 16.30 hämtade hon mig och som tur var slapp vi att bli blöta på hemvägen, blåsten som härjat innan under dagen har avtagit lite och det gillar jag också.
Maten ligger och gottar sig där den ska i min mage alltså, hihi! Matte gjorde det lätt för sig och tinade upp färdig köttfärssås och bara kokte pasta till det.
Efter att jag ätit och njutit av mitt ben med torkad kyckling runt så tyckte jag att matte skulle öppna balkongdörren för jag ville busa där ute lite.
Nu blev jag inte där så länge för matte gnällde över att det drog kallt om fötterna, hallå vi har faktiskt inglasat men tydligen blev det kallt ändå så jag fick gå in.

Nu ska vi lata oss resten av kvällen för det har vi nog förtjänat, i alla fall matte som jobbat och inte fick hon vara på det ställe hon ska på onsdagar för de behövde henne på annan plats för det var ont om folk idag sa hon men det gick bra ändå sa hon.

Gammal bild, är lika rufsig idag men jag ville inte kammas när matte undrade utan gömde mig istället så då fick det vara sa hon, hihi!
Går bra för min del, hihi!

 
 
julia

julia

10 december 2014 19:27

Hej lille Rufsentufs! Du är jättesöt på bilden. Skönt att ni slapp bli genomblöta på hemvägen. Jag visste nog att du var på balkongen och busade, matte har skvallrat :-) !
Ha nu en mysig Nobelkväll, vad ni än hittar på!

Kram och puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 december 2014 19:41

Hihi, har precis gnuggat nosen i mattan så nu har jag blivit punkare!
Matte läser och jag la mig igen nu.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 december 2014 20:26

Idag har det varit ruskväder tycker vi, skönt att man får vara inne! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 december 2014 20:34

Inne när det är ruskväder är det bästa så det är tur jag är vuxen och slipper gå ut så ofta.

 
Laika

Laika

10 december 2014 20:44

Fy hundan för vädret som varit idag. Antar att det blåst en del hos er också? Jag har blivit tvingad ut varje gång idag... På balkongen får man ju lite utomhuskänsla även om man inte kan göra ifrån sig, men regnar det så här behöver man ju inte göra ifrån sig ;)
Vi har också inglasad balkong men här gnäller matten också om att det drar om fötterna så fort jag vill ta en tur ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 december 2014 21:04

De tåler ju inget, lite drag om fötterna är väl inte hela världen ;-)
Tvi vale för dagen väder och visst har det blåst en hel del.

 
Melody

Melody

10 december 2014 21:32

Vi har också varit ute i ruskvädret idag! Ösregn, storm och höga vågor på havet.
Fy farao sa matte och gick hem fort med oss! Jag är bra avundsjuk på din tjocka päls. Min är som din syrras, jag blir blöt på direkten! Jag har en regnoverall, men när matte sätter på mig den tar jag inte ett steg.
Hoppas vi får bättre väder i morgon!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

10 december 2014 21:36

Då är det inte mycket lönt att du får overallen på om du inte vill gå, hihi!
Bra med tjock päls men blir jag genomblöt tar det en evighet att torka utan fön eller bädda ner sig i mattes säng, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

11 december 2014 16:11

Vi röstar för sol, varmt och varken regn eller snö :D Skönt att mysa inne när det är ruskväder och man som din matte har jobbat hela dagen.
Förstår att du flyr fältet när kammen kommer fram - och du är så fin även när du är rufsig :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

11 december 2014 17:41

Ruskväder är inte kul alls!
Hann inte undan kammen idag :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards