Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Sympati!

Av Aamor & Tina - 11 december 2014 18:54

försökte låta bli att höra i morse när matte kallade att vi skulle gå iväg för jag låg så skönt i min ena säng. Inte heller visade hon sympati för en trött kille när jag så sakta kom ut i hallen utan då skulle jag skynda mig, suck! Hon hjälpte mig i alla fall med min sträckning. Jag lägger mig ner för att sträcka på mig och så vill jag att matte ska ta tag i mina framtassar lite lätt och lyfta dom precis från golvet och då sträcker jag på mig, känns superskönt.
Jag försökte gå så långsamt som möjligt till syrran men inte heller det föll matte i smaken men sen fick jag fart när jag fick syn på Alice, en Tibetansk Terrier jag känner. Vi hälsade lite smått för går jag för nära vill hon bara busa och vifta med sina tassar framför mig och jag hatar det. Alla ska göra det och fast jag säger sluta så fortsätter dom, nästan alla gör så i alla fall. Jag är nöjd med att bara hälsa och sen är det bra, vill busa ibland men inte så ofta och det är med speciellt utvalda och helst katter då, hihi!

Vi fick besök av mattemors syster idag, vi blev så glada så vi höll på att välta tanten, hihi! Mattefar traggade lite på oss men vi slog dövörat till, hihi!
Annars har jag mest vilat idag.

Matte sa att hon skulle bli sen för hon hade tänkt göra ett bankärende men sen blev hon försenad nästan en timme på jobbet för en taxi inte kom så hon struntade i banken för klockan var då över 16 och där var säkert en massa människor och det orkade hon inte med.
Hon fick pussar och kel när hon steg över tröskeln och sen ville vi ha godis.
Vi tog det lugnt på vägen hem för vi hade inte speciellt bråttom nu och så var det inget regn då och då gäller det att passa på.
För det har nämligen varit regnväder idag igen, inte lite blött var det.
Tydligen ska det bli värre väder i morgon och om det säger jag bara - usch!

Jag hamnade på trimbordet idag, matte fick allt kämpa lite med att sätta upp tofsen för mitt huvud ville bara snurra hit och dit, hihi!
Nu tänker jag sova en stund för jag har mat som måste bearbetas av magen och den funkar bäst när jag sover, hihi!

 
 
Laika

Laika

11 december 2014 19:07

Hihi, inte kan väl matte ha det lätt alltid heller och ibland är det ju viktigt att se sig om, även när tofsen blir omsatt :) Hoppas inte att det blir så hemskt väder imorgon.
Roligt att få besök, jag hade också slagit dövörat till, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 december 2014 19:09

Hos ska inta bara glida runt och tro att jag är snäll och samarbetsvillig alltid, lite kämpande är alltid bra, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

11 december 2014 19:32

Imorrn är det sista dagen klockan väsnas för denna vecka, det är ju FREDAG!!!
Tänk att ni bara blir döva vid behov, verkar praktiskt ;-)
Du blev söt trost att du tramsade med matte på trimbordet.
Ha en lat torsdagskväll!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 december 2014 19:44

Det var en gammal bild men jag ser nog ut så nu också, hihi!
Det är väldigt praktiskt att välja när man inte vill höra, matte har provat men hon klarar inte av det ;-)

 
Edith

Edith

12 december 2014 13:10

Du börjar dagen helt rätt Aamor, med lite morgongymnastik. Bättre kan det inte bli. Vad roligt med lite besök. Du och din syrra verkar vara väldigt sociala.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

12 december 2014 18:20

Nog är vi sociala i överflöd, hihi säger matte i alla fall!
Det är viktigt att göra lite lagom morgongympa, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards