Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

Fredag!

Av Aamor & Tina - 12 december 2014 18:33

Äntligen är den här, veckans bästaste dag ever! Det är ju fredag och bättre kan det inte bli, jo när det är eftermiddag och matte slutat det är det bästa med fredagen.

Det har mest blivit slöande för det har inte varit nått roligt väder att rasta mattefar i. Det har regnat nästan hela dagen, inte i morse men sen.
Ville bara gå ut i vår hage när jag var nödig för då kan jag springa in så fort jag var klar, hihi!

Matte var jättesen för att vara fredag för hon och mattefar skulle handla först så hon hämtade honom. De var tillbaka vid 16.30 och sen fick matte mat hos matteföräldrarna, tagliatelle och köttfärssås. Jag smakade en bit och ville sen ha mer men då blandade matte det med mitt torrfoder och efter lite funderingar så åt jag det.
Fick åka bil hem och det var skönt och speciellt eftersom det regnade.
Mitt efter maten godis fick jag när vi kom in och sen satte matte igång med att dammsuga men jag gnagade på mitt så jag brydde mig inte om henne.
Hon hällde även upp vatten i några spannar och kollade sina ficklampor om strömmen går nu när stormen ska kommer på riktigt.
Badrummet fick sig en omgång och en maskin tvätt är igång men sen blev hon trött så hon hoppade in i duschen och nu slappar vi.
Hennes tekniska grejor ligger på laddning för man vet aldrig, ve och fasa om strömmen går och batteriet tar slut, hihi!

Bild från när jag badade sist.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

12 december 2014 18:56

Så smart av matte att se efter att ALLT är laddat och det finns exta vatten om det händer nåt under stormen. Vi hoppas förstås att lite av kraften på Alexander har försvunnit innan han kommer till er!
Var rädda om er! Hoppas att det är solsken när ni vaknar imorrn!

Kram å Puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 december 2014 19:03

Matte läste precis att han ändrat riktning och att det skulle bli blåsigare söderut, Halland och Skåne så ja vi får ju se för vi är ju här söderut!
Hon tänkte vara förberedd, brukar inte för det är sällan strömmen går men man vet aldrig.

 
Melody

Melody

12 december 2014 20:55

Nu sprang matte iväg och la sin mobil på laddning. Din matte är så klok!
Husse fick gå ut och ta bort kransen på dörren för den slog så hårt att jag trodde
någon stod där ute och bankade! Den där Alexander verkar vara en burdus typ.
Hoppas han inte kommer upp till Er!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

12 december 2014 21:06

Han är här nu den hemska Alexander, våra fönsterbleck skramlar då och då när vinden tar tag och det låter som om det kommer tåg utanför.
Och jag som strax ska gå ut på sista rundan.
Mattes teknikprylar är laddade nu men hon behåller strömsladden i ett tag till.

 
Laika

Laika

12 december 2014 21:15

Det är väldigt bra av matten din att fylla spannar med vatten och ladda alla sina prylar. Hoppas bara att det inte blir så stormigt som de tror. Vi har fått hit regnet nu och imorgon ska det blåsa här, men antar att det kommer mattas av en del.
Vilken middag ni åt då :) Mums i magen!
Hoppas ni får en skön helg.
Nospussar!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 december 2014 21:23

Skiten är här nu tyvärr, det tjuter och håller på!
Det var mumsigt värre, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards