Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 december 2014

Lördag?

Av Aamor & Tina - 13 december 2014 20:15

Stormen blev inte så våldsam här hos oss som de sagt men visst blåste det en del och det lät som tåg passerade utanför fönstret lite då och då. Jag höll nästan på att blåsa bort när jag var ute fast vi gick där det blåste minst. Vi har i alla fall inte sett något som blåst sönder idag.

Mattes klocka ringde i morse och jag tittade på henne och undrade "är det inte lördag?". Nu är det ju lördag så varför skulle hon upp efter klockan, visst den var 8.30 men ligger hon nu och läser halva natten så blir jag ju trött.
Matte skulle besöka biblioteket för att lyssna på två författare som skulle komma och snacka om sin/sina böcker men speciellt en då som är en novellsamling med 32 olika författare.
Det var Carina Aynsley och Carina Cefa-Öhrlund som skulle komma och matte är släkt med den sista Carina så därför ville hon dit. Hon har aldrig träffat henne för fast hon är härifrån men hon bor inte här nu.
Matte sa att det var väldigt kul och intressant och givetvis köpte hon boken "Över en fika" som den heter.
Och jag då? Jo jag fick vara hos min syster trots att det är lördag! Lite jobbigt faktiskt men jag fick åka bil dit och hem så lite kul var det ändå och matte var bara borta i 2,5 timme så jag längtade inte så jättelänge efter henne, hihi!

Matte hade köpt med sig fika så det blev kaffe och en fralla när hon kom och så snackade de lite eller mycket.
Vi körde hem vid 14.30 och när vi satt in sakerna matte bar på, hon tog hem sin symaskin så gick vi en lång runda.
Jag träffade Gizmo och vi slog följe en bit.
Hemma igen sa jag till matte att det var dags att servera mig lite mat så jag kunde sova en stund efteråt, hihi!
Matte satte sig för att läsa lite, inte den nya boken men en annan.
Vi har med andra ord mest slöat sen vi kom hem och maten matte gjorde var lätt för det var bara en låda med kycklingbitar som sattes in i ugnen.

Jag blev lite smått bussugen och sa till matte så hon kom ner på golvet till mig, sakta kröp hon ner från soffan och när hon gjorde en snabb rörelse och samtidigt sa"nu tar jag dig" hoppade jag till och sprang ut i köket för att hämta en tuggpinne jag gömt där.
Jag tuggade upp den medan matte låg nära och kelade med mig och sen busade vi en hel del, var jättekul.
Har precis varit ute och jag träffade en hund som jag blåste lite eller rätt mycket men när matte började snacka med dess husse och hunden vände jag ryggen mot dom. Jag har snackat med den hunden förr men det var mörkt ute och den kom runt en hörna och då måste jag skaffa matte, eller hur?
Jag ville att vi skulle gå och lägga oss när vi kom in men matte sa att 20 var i tidigaste laget för henne så jag fick ge mig!

Så här skönt kunde vi haft det matte om du inte varit så motsträvig, hihi! (Gammal bild).

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

13 december 2014 20:51

Skönt att höra att du inte blåste bort i stormen. Bra att ha matte i andra änden på snöret, hon är ju trots allt liiite tyngre än du ;-)
Hoppas att klockan vilar imorrn och ni kan sova riktigt länge. Man behöver sovmorgon på helgerna!
Ha en fin Luciakväll!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 december 2014 21:07

Matte är mycket tyngre än mig, hihi!
Ingen klocka kommer att skråla här i morgon så vi vaknar nog tidigt av oss själva ;-)!

 
Laika

Laika

14 december 2014 12:14

Hihi, så brukar min matte också leka med mig, jag kan leka lite men blir alltid sugen på godis efteråt. Det tar ju kalorier att leka och de kan man ju inte förlora, hihi.
Nu kan din matte ju sy en massa härliga kuddar eller så till dig :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 december 2014 12:25

Nått att tugga på vid bustillfällen är ett måste, hihi!
Ja jag har planerat att hon ska sy mysiga sängar till mig, hihi. Några till kan inte skada ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 december 2014 18:05

Skön dag ändå! Du fick ju vara med matte nästan hela dagen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 december 2014 18:24

Absolut en härlig dag!

 
Melody

Melody

14 december 2014 20:38

Nu fick matte ett boktips och jag fick en titt på världens snyggaste shih tzu kille!
Alltid lika gott att hälsa på här hos Er!
Hoppas ni haft en skön söndag med massa mys och gottigheter!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

14 december 2014 20:58

Bra att vi kunde hjälpa er bägge, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards