Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Aamor & Tina - 16 december 2014 18:36

I gårkväll gick jag och matte en lång runda trots att det var mörkt, jag går inte gärna så långt när det är mörkt ute men jag hade ju mitt skydd med mig - matte alltså, hihi!
Efteråt var jag lite blöt om tassarna och hmmmm, rumpan för jag fick duschat den när vi kom in igen och bästa stället att torka på är ju givetvis i mattes säng, hihi!
Jag bäddade lite och sen kallade jag på matte för jag ville ha sällskap. Jag somnade och hon låg tvärs över sängen och lyssnade på sin bok. Hon slumrade faktiskt till, det hörde jag allt.
Eftersom klockan ändå var 21.15 valde hon att göra sig redo för natten för att lägga sig och läsa!
Lite bekymrad blev hon om var hon skulle ligga, hihi!

Nu löste det sig för när hon gick på toa så hängde jag med henne men sen la jag mig mellan hennes ben och somnade så gott igen.

Vaknade mitt i natten av att jag bara måste gå ut så jag kallade på matte och sa att jag måste måste måste nu men lite tveksam var hon ändå men förstod när jag satte mig vid ytterdörren att jag trots allt måste!
Jag gjorde vad jag skulle och sen la vi oss igen, jag hade fått duschat rumpan igen och måste alltså torka hos matte, hihi!
Upp till henne men hon hade svårt att somna om så hon tog sin bok och låg och läste i en timme, hon släckte lampan först 02.10 så snacka om att jag var trött i morse, ja matte också.

Har i dag mest sovit för att ta igen min förlorade sömn och det har varit skönt.
Har inte varit nått kul väder att vara ute i precis så vi har bara varit ute i hagen.
Matte jobbade länge idag men oj så välkommen hon kände sig när hon skulle hämta mig!
Hon fick pussar, leksaker och massor av gos. Jag hade en pipleksak som syrran ville ha så hon satt bakom mig och försökte ta den om jag släppte den men hon fick inte en enda chans, jag röt ifrån några gånger och jagade bort henne men hon är som en igel, hihi!
Till slut vann hon och sprang och gömde den!

Vi har ätit mat nu, matte fick laga nått till sig för hon hade inget klart och eftersom hon bara ätit mackor på jobbet ville hon ha "riktig" mat.
Jag åt torrfoder med riven leverpastej på - mums!
Har intagit min ena säng och tänker sova lite, matte lär nog läsa och har jag tur kommer vi i säng tidigt idag - kan ju hoppas i alla fall!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards