Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Aamor & Tina - 4 januari 2015 16:37

Igår hälsade vi på hos syrran en stund och när vi sen kom hem var matte lite trött och lite knasig i sin mage så vi slöade hela kvällen. Matte lyssnade på bok och stickade medan jag gjorde det jag är absolut bäst på - sova, hihi!
Det hon stickade är klart nu och ihopsatt, blev en "påse" till hennes iPad. Hon har ett fodral att ha den i men hon tycker det blir så tungt att hålla i så hon har haft den "lös" nu men vill ha nått skydd när den bara ligger.

Jag väckte matte redan 07.15 för jag behövde gå ut, med en del knorrande och gäspande kom matte upp, hon kunde inte somna igår och klockan var över 03 innan hon somnade, jag fick snabbt gjort både ettan och tvåan men ville gå längre men det var inte matte alls intresserad av för hon skulle sova igen sa hon men hon lovade att vi skulle gå en lång runda nästa gång.
Vi somnade igen när vi kom in, matte låg först och lyssnade lite på bok och sen vaknade matte jättesent ja jag också så jag ska inte säga nått men klockan var 11.25 Herrejisses sa matte när hon såg vad klockan var och vi som skulle vända rätt på dygnet igen - går ju jättebra matte, hihi!

Fick i alla fall som jag blivit lovad när hon ätit "frukost". Vi gick först upp till idrottshallen och satte oss där en stund men sen gick vi vidare.
Jag fick välja nästan hela rundan och vi var ute och gick i över en timme och snabbt gick vi så vi kom långt.
Jag har sovit sen vi kom hem, hihi!

Jag träffade på en liten Bichon Havanaise kille. Han var väldigt försiktig och brukade inte komma fram till andra hundar men han kom fram till mig efter ett tag. Han ville till och med leka lite.
Hans matte blev helt förälskad i min päls för hans var klippt, de tyckte det var jobbigt att ha pälsen lång men han var jättesöt.
Jag pussade hans matte när hon satte sig på huk och sen kände hon lite mer i min päls. Matte kallade mig sen fjäskis, hihi!

Nu ska vi göra lite av varje, matte ska nog äta och jag också när jag blir hungrig och sen lär vi nog inte göra så mycket för jag måste vila för jag får nog väldigt kuligt besök i morgon och då måste jag samla krafter till det.

Ingen nytagen bild men den kan ju passa på oss två sömntutor, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards