Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Mindre!

Av Aamor & Tina - 27 januari 2015 18:21

Matte var väldigt taskig i morse mot mig för hon stoppade ner nått äckligt i halsen på mig och inte bara en gång utan 3 gånger! Mina tabletter jag ska äta i 10 dagar. Jag ska ha 3/4 av tabletten så det blir ju två bitar i alla fall som ska ätas och spottar man ut en så ja då får man den i halsen igen och inte hjälpte det med att försöka skrämma matte för hon blev inte det minsta rädd!

Hade turen att få sällskap med Chili en liten bit i morse så vi lekte lite, pyttelite säger matte men det räckte för mig, hihi!
Syrran blev glad när hon såg mig och så nosade hon på mina tassar, hon kände nog fortfarande lite bloddoft där så jag tvättade dom lite till lite senare.
Har fått ställa upp på lite bus för Affi tjatade så hemskt på mig att det var lättare att göra som hon ville ett tag för att sen få tyst på henne.

Matte jobbade länge idag och när hon kom så blev jag så glad och hon ville genast klia mig under hakan och så hör jag henne säga "knutan har blivit lite mindre idag än igår, jippie" så hoppas hoppas att den fortsätter så och till slut försvinner helt.
Bara för att syrran tjatade så hemskt på mig innan idag snodde jag hennes igelkott, hehehe! Hon stod och försökte passa den men jag sa bara till henne att den ska jag ha!

Den passar utmärkt i min säng, visst! Jag la den där och sen somnade den, hihi!

Jag har ätit och jag har fått mitt efter maten godis, såg till att få mer än vanligt eftersom jag ska behöva ta äcklig medicin och matte gick på det.
Tänker sova en stund nu för det tycker jag att jag förtjänat.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

27 januari 2015 18:32

Kul att du hann med lite bus med Chili på väg till syrran. Vi kan se att kotte passar jättebra i din säng, men hade du inte en egen också???
Du måste vara duktig och äta de äckliga medikaninerna. Dom gör dig bra och oss glada :)
Ha en mysig tisdagskväll!

Kram å ännu en tröste-puss-på-tassen ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 januari 2015 18:41

Visst har jag en egen men det är roligare att sno syrrans, hihi!
Jag ska ta medicinen, har inget val och nu ikväll lurade matte i mig dom med en godissticks, upptäckte det för sent.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

27 januari 2015 18:52

Vi mattar kan vara lite kluriga om vi måste.
Amanda har fått sina piller i mjukost eller leverpastej de gånger då hon behövde äta några.

Nospussar en gång till ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 januari 2015 19:04

Går ju bra på kvällen att gömma det i nått men på morgonen vill jag inte ens ha favoritgodiset.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 januari 2015 19:00

Bra att du äter medicinen! Om man bortser från den så verkar du ha haft en toppendag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 januari 2015 19:04

Har haft en toppendag!

 
Laika

Laika

27 januari 2015 20:12

Hurra att den minskar :D
Jag tycker att du är himlans omtänksam som tar med dig igelkotten hem och så får den dessutom sova i din säng :D Nog förstår jag att den somnade på en gång, hihi.
Vad bra att du fick massa extra gottigt nu när du ska äta äcklig medicin :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 januari 2015 20:29

Nu vill vi att skiten ska fortsätta att minska och puff vara borta!
Tror syrran hade Hållö kotten vaken så jag var nog rätt omtänksam ja som tog hem honom, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards