Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Puss!

Av Aamor & Tina - 28 januari 2015 17:48

Fy så jobbig matte var i morse som tvunget skulle stoppa piller i halsen på mig, de blev nästan smuliga innan jag gjort som hon sa, de var äckliga då.
Mötte Chili i morse men hon hade hittat nån god doft i gräset så hon ville inte hälsa på mig idag.

Tagit det mest lugn hos syrran eller har försökt ta det lugnt. Ett tag ville syrran busa och jag ville sova, först stod hon och skällde på mig och när jag inte reagerade kom hon fram till mig och försökte dra mig ur sängen!
Jag blev riktigt arg på henne, for upp och satte henne på plats ordentligt, ha där fick hon!
Åt faktiskt mat hos matteföräldrarna innan matte kom och hämtade mig, var lite hungrig, hihi!
Matte var på Ö&B och handlade lite godis till mig innan hon kom för att hämta mig och det gillar jag jättemycket.

Matte har pratat med veterinären idag, hon skulle ringa för att säga hur mitt blodprov var och allt var bra, njurarna, levern och ingen infektion som visades där men jag ska fortsätta med tabletterna i 10 dagar och har sen inte min knuta försvunnit efter 2-3 veckor eller om den blir större igen skulle matte ringa.
Den är lite mindre idag och veterinären var väldigt nöjd med att skiten minskar, hihi! Vi är ännu gladare över det.

Hemma fick jag min medicin, spottade ut 1/3 av bitarna men matte såg det så nu finns även den i magen.
Tyckte att jag hade behov att bädda mattes säng, hihi!

Du ser mig inte matte, va? Va? Nä nä det var kudden som anföll mig och inte jag som anföll den, hur kan du tro nått sånt om mig matte!

Du ska få en puss istället av mig, hihi!
Mycket jag kan komma undan med bara genom att pussas, hihi!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

28 januari 2015 18:15

Nog kommer du undan med mycket, men vi tror att matte vinner "det stora slaget om pillrerna" två gånger om da'n ändå ;-)
Ju mindre du tramsar när du får dem, desto fortare går det... DETTA har du väl ALDRIG hört förut i nåt sammanhang alls, eller *fniss*
Var en snäll Påg och ät upp tabletterna som är kvar, så blir vi ALLA glada, matte mest :)

Kram å puss på nosen från oss med, Pussgurka

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 januari 2015 18:26

Det har jag hört massvis med gånger men hur kul är det, hihi!
Vänjer mig nog till slut men jag bara måste tramsa mig, hör liksom till, hihi!

 
Laika

Laika

28 januari 2015 18:54

Härligt att provsvaren låter som en fröjd :D
Hihi, jag förstår dig precis när det kommer till de där hemska tabletterna ;) Psst, säg bara till om du vill ha tips på hur man gör sig av med dom effektivt, hihi. Matte säger att jag inte får säga så, så jag tar väl tillbaka det då ;)
Inte skulle väl du attackera en kudde heller? Nej, du har ju din syrra du kan busa med eller attackera ;) Jag tror absolut att det var kudden som tog dig, hihi.
Man kommer långt med pussar :D Så nospussar på er :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 januari 2015 19:03

Matte säger att jag inte behöver några tips på att få bort tabletterna för jag fixar det så bra själv, hihi!
Syrran kan jag flyga på men inte en helt oskyldig kudde eller hmmmm den anföll ju mig så kanske den inte är så oskyldig ändå nä bäst att hålla sig till det jag sa innan, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 januari 2015 19:07

Skönt att alla värden var bra!Lite bus är ju alltid kul! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 januari 2015 19:12

Matte blev glad så nu vill vi att allt annat ska försvinna också.

 
Melody

Melody

28 januari 2015 20:14

Superskönt att höra att dina provsvar var bra och knutan blir mindre och mindre!
Jag skulle inte ha minsta problem att ta ett piller för jag sväljer allt som matte stoppar till mig! Idag blev hon dock lite förvånad när det var pärlor i mitt nr 2!
Hon visste inte att Colin hade haft sönder ett armband med pärlor, men det visste jag och smakat på dem hade jag också gjort!
Fortsätt god bättring til dig!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

28 januari 2015 20:42

Nä men Melody! Man kan inte äta allt, hihi! Fast det hade nog varit bra vid tablettintag men pärlor, hallå din lilla tokflicka.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 januari 2015 19:11

Klart det var kudden som attakerade dig :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 januari 2015 19:38

Klart, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards