Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Mästare!

Av Aamor & Tina - 29 januari 2015 19:00

Idag har jag fått ha matte hemma men hon har varit rätt så tråkig så hon kunde lika bra jobbat, hihi! Hon vaknade med en faslig huvudvärk i natt och den hade inte gått över till klockan ringde i morse så hon valde att stanna hemma.
Hon tror att all oro och spänning har släppt nu när allt ändå verkar vara bra med mig så därför stel i axlar och nacke som ger hemsk huvudvärk. Har blivit bättre uppåt dagen så hon ska iväg i morgon.
Har tvingat ut henne på lite kortare rundor men hyfsat ofta, hihi!

Ett tag snöade det fasligt mycket här men allt försvann så fort det landade på marken eller i alla fall inom en halvtimme. Väldigt blött ute igen tyvärr.
Matte har mest lyssnat på bok under dagen och tagit det lugnt och jag har sovit och tjatat lite på henne så hon inte blir alltför försoffad, hehe!
Nu när vi var ute för en stund sen snackade vi med en kvinna som bor på området, brukar prata med henne och hon frågade om hon någon gång fick gå med oss på nån runda om vi går lite längre och matte sa att det går ju bra, jag tycker det är kul med sällskap så visst kan hon få hänga med.
Visade sig att hon och matte är lika gamla, okej okej okej matte lika unga, hihi!

Har ätit efter lite om och men, idag ville jag ha kokta spagettibitar på mitt torrfoder, matte hade det så det är väl självklart att även jag ska ha nu när jag var sugen, färska fläsket hon stekte kunde hon själv ha.
Matte säger att jag är en mästare och det låter väl bra men så lägger hon till att jag är en mästare på att sortera ut piller ur godiset, hihi!
Hon trycker in det i mitt godis och jag tuggar i mig hela men lyckat ändå spotta ut pillerbitarna. Matte fick stoppa de två som åkte ut nu i kväll direkt i halsen på mig och då lyckades jag inte få ut dom igen.
Nu ska jag nog sova en stund och matte fortsätter troligen att lyssna på sin bok!

Ingen nytagen bild.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

29 januari 2015 19:08

Ja, det var säkert all stress som släpte och gav matte huvudvärk. Det kan bli så för mig med ibland.
Tänk att du tramsar fortfarande med pillren. ÄT UPP DOM och bråka inte med matte mer... Lova!?!
Låt matte vila, det är ju FREDAG imorrn!!!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 januari 2015 19:16

Svalde tabletterna bra i morse men ikväll sorterade jag, hihi!
Jo matte ska få vila lite i alla fall till jag vill nått, hihi!

 
Melody

Melody

29 januari 2015 19:46

Matte brukar stoppa in mina piller i leverpastej, men du gillar inte mat lika mycket som jag, så du skulle väl inte gå på den grejen.
Kan tala om att min matte varit riktigt dötrist i dag, hon har varken gett mig mat eller gått ut med mig, så en himla tur att husse var hemma!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

29 januari 2015 19:50

Leverpastej kan funka en gång men inte sen nästa, jag är hopplös säger matte.
Sån tur du hade din husse om matte var upptagen med annat.

 
Laika

Laika

29 januari 2015 20:30

Visst är det bra konstigt för en del av de där tabletterna man får ska ha smak som gör att man ska vilja äta dom... säger veterinärerna i alla fall, men jag ska då säga att det aldrig fungerat på mig ;) Att sortera ut sådant som inte är gott att svälja är vi kanonbra på, hihi. Men i slutändan är det ju ändå väldigt bra att du får i dig dom. Vad roligt med lite sällskap på promenaderna :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 januari 2015 20:41

De som säger att de ska vara goda för oss kan ju äta dom själv och se hur "goda" dom är!
Jo de gör väl lite nytta de där tabletterna när de hamnar i magen, hihi!

 
Edith

Edith

30 januari 2015 11:56

Stackars matten som haft huvudpina. Hoppas det är bättre idag. Skönt att oron för dig släpper. Det är inte kul att ta medicin, men tänk på att den gör gott. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

30 januari 2015 17:06

Ja hoppas också att medicinen gör så att knutan försvinner helt.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 januari 2015 19:09

Dom få gånger jag fått tabletter så har dom åkt rätt ner i halsen :)
Matte gör det samma med hennes pappas katt Gustav när han behöver få masktabletter.
Inget kul med huvudvärk :(
Det har min matte också haft i veckan pga stress , men nu är hon ledig hela helgen så det har gått över :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 januari 2015 19:38

Matte säger att det var lättare att ge hennes katt tabletter än vad det är att ge mig, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards