Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2015

Av Aamor & Tina - 2 januari 2015 17:44

Jag tror nog att matte snart måste vända på vårt dygn igen för hon släcker sent och vaknar sent.
Inte hjälper det heller att jag spänner ögonen i henne och suckar när hon inte släcker lampan på natten.

Som det blåste när vi kom ut vid 11-tiden. Jag hade tänkt gå åt ett speciellt håll men efter lite eftertanke valde jag det motsatta.

Du matte vi går på det andra hållet för jag får att håret i snudan, hihi!
Vi gick hållet om mina tjejer men de var nog inte hemma sa matte.
Kollade istället in några gubbar som grävde med stor grävare på vårt grannbostadsområde. Undrar om de hade vattenläckage.

Matte åt sk frukost när bi kom in igen och jag tog mig en tupplur.
Vi har mest slöat idag, matte har gett sig på sin stickning som bytat inriktning nu, nu ska det bli en "påse" till hennes iPad, det vill jag allt se, hihi!
Mitt i min tupplur kom jag på att jag gömt godis i min igloo så jag kollade om det låg kvar.

Attans också, jag åt ju det igår det hade jag glömt! Ser ni tuggbenet i sängen?
Som ni också ser så är min igloo nu en cab-igloo, hihi! Matte tryckte ihop den för jag ville inte gå in där, hon påstår att jag nog är mörkrädd men det är jag inte - bara lite, hihi!

Var ute igen för en stund sen och det blåser fortfarande jättemycket, trodde jag skulle blåsa bort så jag valde en kort runda.
Har ätit, torrfoder med fläsk, sånt där färskt och det var mums!

Av Aamor & Tina - 1 januari 2015 13:19

Vi tog det lugnt på nyårsafton för matte vill för allt i världen inte utsätta mig för att bli rädd för smällarna som viner runt överallt.
Jag reagerade inte på smällarna med rädsla eller så men jag ville inte äta nån mat och jag var lite kass i magen men det kan jag ju vara ändå så.....
Sa till matte att jag ville gå ut när klockan var ca 23 och matte gillade inte idéen nått vidare men vi gick ut ändå.
Hon såg till att mitt koppel satt ordentligt och att hon höll i kopplet på ett bra sätt och sen gick vi ut. Det knallade och smällde lite överallt men jag gjorde vad jag behövde och sen tyckte jag att vi kunde leka lite men matte sa att vi nog skulle gå in istället och leka, hihi!
När det sen drog igång på allvar smällde det överallt och jag la mig ner och slumrade lite.
Skönt var att det höll bara på i ca 30-45 minuter som mest och sen tystnade det snabbt där efter.

Idag såg vi överallt rester efter smällare och raketer och det är lite synd att så få plockar med sig skräpet.
Smällde lite när vi var ute men det störde inte mig alls.
Jag ligger just nu och slumrar i min säng för matte har nog fått nått virus eller så för hon började städa, hihi!
Först började det med att vi tog en kasse med tidningar med oss ner till containern när vi gick rundan och när vi kom hem igen bäddade hon rent sängen, dammsög den först och sen resten av lägenheten, våttorkade golven och nu tvättar hon också så det är inte så konstigt att jag har blivit trött, hihi!
Nu är hon i alla fall klar, bara tvätten som ska bli klar men sen ska hon sätta sig ner och slöa med mig.

Vi önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards