Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Kallt!

Av Aamor & Tina - 3 februari 2015 18:00

Brrrr, det var riktigt kallt i morse. Det knastrade om oss när vi gick och när vi kom till matteföräldrarna visade deras termometer -7,4 och mattes bil visade -8 när hon körde iväg.
Har varit kallt hela dagen även om det blev lite varmare uppåt dagen men det gick aldrig över till plusgrader, solen har lyst så gott på oss.

Har som vanligt mest tagit det lugnt under dagen förutom när vi var ute med mattefar. Har blivit en hel del gos också för det är ju ett måste.
Matte var sen för hon skulle handla lysrör, de två på toa blinkade irriterande och matte har använt en ficklampa nu i två morgnar och det är inte så bra.
Först körde hon till Ö&B men just den storleken var slut och så träffade hon på en fd kollega som hon snackade med en god stund, vidare upp till Arken Zoo för att handla mina efter maten tuggpinnar och även där träffade hon en kollega som hon snackade med. Hon jobbar inte denna vecka tillsammans med henne för hon är på ett och samma ställe hela veckan så de hade nog en del och snacka om, hihi!
Lysrören hittade hon på Elkedjan och sen körde hon och hämtade mig. Jag blev som vanligt glad och så hade jag fri tillgång till matte eftersom syrran satt i fönsterkarmen och kom inte ner, hihi!

På hemvägen träffade jag på Alice min Tibetanska terrier vän. Hon blev lite paff för jag ville busa med henne brukar inte vilja det när vi annars möts. Man ska inte vara likadan alltid för då blir ingen överraskad, hihi!
Matte håller på att göra fläskpannkaka och jag fick små pyttebitar bacon bland mitt torrfoder - mums!
Sen skulle jag ut på balkongen, matte tyckte det var helt onödigt för där var kallt även om vi har inglasad men jag ger mig inte, har jag bestämt mig så ska jag! Inte fick matte stänga dörren om mig när jag var där för jag ska kunna gå in precis när jag vill.

Nu ska jag vila en stund för att lite senare ta ut matte på en runda också skutta i snön.

Ingen nytagen bild men visst är det skönt att vila magen efter att ha ätit, hihi!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

3 februari 2015 19:01

Jasså, du leker golvmopp igen, Sötnos!
Du är jättesöt när du visar magen. KAN matte låta bli att killas??? Jag skulle nog inten kunna låta bli ;-)
Ha en mysig tisdagskväll!

Kram å nospussar, fast egentligen vill jag borra ner näsan i din gulliga mage å blåsa för att killas!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 februari 2015 19:04

Oftast får hon kli i fingrarna och störar sig men jag lägger mig en bit bort så hon blir kvar där hon är. Ibland är det mysigt när hon kliar på min mage ;-)

 
Laika

Laika

3 februari 2015 19:42

Vad roligt för din matte som träffade på kollegor lite överallt :D Och så roligt för dig som fick ha matte för dig själv när hon kom :)
Här har det också varit minusgrader, det har snöat hela dagen så vi har fått massor.
Mumsig middag :) Vi ska ha det nån dag i veckan har jag visst hört, mums.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 februari 2015 20:19

Jag åt inget av mattes mat om jag inte räknar baconet, hihi!
Inte så svårt att missa kollegorna efter jobbets slut för de är ca 40 st, säger hon. Sen finns det massor av fd när hon jobbat på andra ställen.
Jag hade gärna varit med och träffat hennes kollegor för jag hade nog tagit alla med storm ;-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

4 februari 2015 13:12

Haha, matte måste också alltid ha ytterdörren öppen när vi tassar på upptäcktsfärd i trappan. Hon säger att det blir iskallt i hela lägenheten men vadå, vi måste ju kunna komma in när vi vill :D
Härlig golvmoppsbild! <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

4 februari 2015 14:20

Det är ju vi som bestämmer eller hur!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 februari 2015 23:03

Brrr så kallt ni haft det hos er !
Ser att din mage är lika fluffig som min :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

5 februari 2015 06:36

Yeah för fluffiga magar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards