Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Sista!

Av Aamor & Tina - 5 februari 2015 19:17

Jag hade lagt mig ute i hallen på dörrmattan igen i morse, matte hittade mig knappt men hon hörde mig sa hon. Undrar om hon har super hörsel eller om jag lät, hihi!
Idag var det sista dagen för mig att äta min antibiotika, jippie! Den har inte varit kul alls och speciellt inte på morgnarna för då vill jag inte äta nått, inte ens sånt som jag gillar annars och matte har inte tyckt om att tvinga i mig de tre tablettbitarna heller men hon har ju varit tvungen. På kvällen har det gått betydligt lättare för då har hon gömt det i godis och då smakar det inte så illa. Nu är det i alla fall slut och hoppas att knutan inte återkommer så är vi alla nöjda och glada!

Mattemor blev lite irriterad på mig och syrran när vi satt i fönsterkarmen, kom en hund utanför och vi tyckte inte att det var en lämplig tid för den att komma just då och det berättade vi för den men det hela slutade med att vi hamnade nere på golvet, oj som det kan bli, hihi!
Varit ett sånt härligt väder, kallt med nån få minusgrad och strålande sol så vi njöt riktigt när vi rastade mattefar.
Matte och mattefar var och handlade innan hon hämtade mig och när vi kom tillbaka sa mattemor att det var tur vi kom för det hade varit ett fasligt pipande, hihi! Jag förstod ju att matte hämtat mattefar och Affi saknade sin husse så det var klart att vi talade om detta men ett pipande kan inte stämma utan bara en mogen fråga var och när de kom, hihi! Matte sa att hon tror mer på mattemor än på oss.

Matte fick mat innan vi gick hem och då passade även jag på att äta där, blev torrfoder med lite flytande créme fraîche på, mums!
Ville hem så fort vi ätit klart och så var jag sugen på mitt tuggben jag får hemma efter maten och det fick jag minsann påminna matte om för det hade hon glömt bort att jag skulle ha!
Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen och sen har vi bara en morgon till som klockan ringer denna vecka.

Ingen nytagen bild men just nu ligger jag här.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

5 februari 2015 19:46

Vi tror nog också mer på Mttemor än er... Ni ville säkert följa med, ni också.
Du är jättesöt, där du ligger som en lite prins på "ärten".
Det är härligt att det är fredag imorrn.
Skönt att helgen är så nära :)
Ha en mysig kväll, och låt matte njuta av de nya öron-godiset :)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 februari 2015 20:01

Mattemor hade nog kan jag erkänna men väldigt motvilligt, hihi! Jag vet ju när matte brukar komma och då ska hon komma och jag är ju en stor mattekrisen ;-)
Matte lyssnar just nu på en repris, Twilight serien.

 
Melody

Melody

5 februari 2015 20:06

Så skönt att de där pillren är slut! Jag är verkligen imponerad över att du svalt dem på morgonen, utan att de varit gömda i godis. Så är jag förstås superglad för att de gjorde nytta, lite orolig blev jag ju onekligen.
Ja, i morgon är det fredag igen och nog kan man undra vart veckorna tar vägen!
Stor Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

5 februari 2015 20:16

Hade inte mycket val även om jag kämpade emot, matte stoppade ner dom i halsen - örk och tvi!
Matte var också väldigt orolig och känner fortfarande mig på halsen flera gånger om dagen.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

5 februari 2015 20:07

Du ÄR en liten mattegris! Och det ska du vara. Jättebra att du tar tass om din älskae matte :)
DET gör hon rätt i. Den är jättebra, jag lyssnar å den också då och då! Speciellt på original språket och den har hon, det vet jag!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 februari 2015 20:14

Min matte är bäst, vi är som gjorda för varandra!
Jo matte har den på original också som du vet ;-) men nu tog hon den svenska för hon har läst så många böcker på engelska att hon nästan började tänka på engelska, hihi
,

 
Laika

Laika

5 februari 2015 22:32

Jag tror i alla fall på dig och din syrra :D De där tvåbenta har liksom så konstig uppfattning om saker och ting, hihi.
Oj så skönt att det nu är klart med dina piller :D Hurra... Och så säger du till knölen att hålla sig borta.
Bara imorgon kvar att vakna tidigt för oss också :D
Nospussar!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 februari 2015 06:40

Bra att du tror mig, hihi!
Just nu är matte vaken helt men jag själv bara halvt, har bara kommit över sovrumströsklen med huvudet kroppen är kvar i sovrummet ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

6 februari 2015 06:23

Skönt att antibiotikatt är slut, det är verkligen jobbigt men bra att det finns och fungerar! Här längtar vi också till helgen! Nosuffaar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

6 februari 2015 06:41

Det är jättebra att det finns men det kunde vara godare men jag hade nog inte tagit det frivilligt ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards