Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Ordning!

Av Aamor & Tina - 10 februari 2015 19:23

Mötte min kompis Chili i morse men hon ville bara hälsa på avstånd, såg henne inte på hela förra veckan för vi matte började tidigare då så det var bara kul att se henne.

Idag har jag och syrran hållit igång matteföräldrarna, hihi! Vi hade inte tid att vänta ut dom vid frukosten för vi ville upp på bordet och de sa att det var ett fasligt tjatande på oss, hihi! De åt i alla fall snabbare än vanligt!
Uppe på bordet har vi sett till att få mesta möjliga uppmärksamhet, godis och allmänt kel. Det är kul att köra med dom och speciellt när vi bägge gör det för då får de verkligen jobba, hehe!

Matte var lite sen idag för först skulle hon shoppa lite men det var snabbt avklarat och sen bort till sin moster och lämna och hämta tidningar. Mattemor och mattes moster byter tidningar så matte passade på att köra dit idag och där fick hon kaffe och lite snack med henne.
Jag hade bråttom hem sen eller bråttom ut för nr 2 kallade så vi kom snabbt iväg.
Satt sen ute ett tag och jag fick hälsat på grannen son som hade varit och hälsat på sina föräldrar.

Ätit fick jag gjort när vi kom in och sen lite godis som är ett måste.
Sen fick jag fixa till lite här hemma för lite ordning och reda vill jag ha, t. ex. så hade matte slarvat med bäddningen så där blev ordning när jag var klar även om matte inte riktigt höll med mig.
Hon tyckte att hennes "bäddning" var bättre men eftersom inget bildbevis finns innan får ni tro mig att det var bättre när jag fixat till den, hihi!

Det blev en perfekt bula och "sväng" på täcket, hihi!

Matte skulle lägga in några ljudböcker på mp3 till mattefar, lägga in räkningar och lite annat på datorn och just då ville jag väldigt mycket för jag skulle ut på balkongen, dricka vatten ur min sprutflaska, kudden som fallit ur soffan skulle upp, matte skulle stänga balkongdörren, lite vatten till och sen öppna balkongdörren igen för jag kom på en pipleksak låg där ute. Jag såg till att hon hann sätta sig vid datorn mellan varje krav så hon fick mesta möjliga motion, hihi!
Nu är jag så trött och tänker sova en stund.

 
 
Julia

Julia

10 februari 2015 19:47

Inte ska ni köra med matteföräldrarna så tidigt på morgonen. De måste få äta frukost i lugn och ro, Busungar...
Vi MISStänker att mattes bäddning var liiite bättre, trots att det inte finns nån bildbevis, Busfrö...
Fast man skulle kunna tro att det finns en Amanda-bula i sängen du fixade till.
Tur att hon ligger här i sin lilla igloo i MIN säng!
Ha en trevlig tisdagskväll.

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 februari 2015 19:53

Önskar kanske att Amanda låg under bulan, hihi! Hade varit mysigt med en egen katt här hemma.
Jo matteföräldrarna behöver hållas igång då och då, hehe!

 
Laika

Laika

10 februari 2015 20:21

Nu har vi läst ikapp oss, matte har legat hemma och varit sjuk, med över 39 graders feber så hon har bara sovit mest hela tiden. Hur tråkig som helst men nu börjar saker och ting bli som vanligt igen.
Så gott med lever, det älskar jag. Fast jobbigt att det blir fart i din mage efter det. Och förresten tror jag inte alls att din matte bäddat bättre än dig, hihi. Vi är ju liksom experter även på det området, visst? :D
Matte tackar för tipsen om bäddar, ja det gör jag med för nu kommer jag säkert få en ny bädd snart, matte föreslog i 16 årspresent så vi får väl se :)
Nospussar!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 februari 2015 20:25

Hoppas du får en och kan berätta för min om den är skön.
Så synd om din matte som varit så dålig, de tvåbenta är lite gnälliga om de har feber, min i alla fall.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

11 februari 2015 18:41

Vi tycker att du motionerar matte på ett utmärkt sätt! nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

11 februari 2015 18:48

Tack, tycker jag också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards