Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Aamor & Tina - 21 februari 2015 17:02

Jag såg till att matte inte sov för länge i morse utan väckte henne strax efter 8, behövde gå ut. Vi tog en ganska lång runda trots att det regnade, fick med matte på den men inte på den extra långa jag hade planerat.
Inne igen fick jag bli torkad och sen la jag mig för att sova en stund medan matte åt frukost. Hon kom och gjorde mig sällskap fast i soffan där hon la sig.
Hon är förkyld men inte så farligt säger hon, lite täppt och rosslig men det räcker ju.

När jag torkat helt hamnade jag på trimbordet för jag liknade en risbuske eller nått liknande, inte bara i huvudet utan överallt men matte rättade till det så nu liknar jag en rosbuske, hihi!
Lite vila till men sen ville jag ut och visa mig, är lite kul att visa sig fin ute men tyvärr regnade det fortfarande så det var bara vi som var ute, blev en snabbtur bara.
Inne berättade jag för matte hur duktig jag varit som varit ute och att jag borde belönas med godis, visade var det fanns också ifall hon glömt det.
Knasfian stoppade det i sin egen mun och frågade om det var hennes för hon hade också varit ute!
Ja klart hon hade men det är bara trevligt för henne att få gå ut med mig så hit med godiset NU!

Matte det är mitt, spotta ut det! Åh så gott det var! Matte är en retsticka ibland eller rätt så ofta, hihi!

Lite mer slöande blev det för matte läste ut sin bok men sen började hon med sin mat.
Jag satt och kollade hela tiden för det verkade bli nått som kunde passa mig men när jag fick en bit valde jag mitt torrfoder istället med lite smält smör ringlat över.
Matte skar små bitar av köttet om jag skulle ha ångrat mig och ville smaka så jag nosade lite på fatet och helt plötsligt smakade det så gott! Jag fick lite av mattes också för det var riktigt gott.
Matte lagade till rådjursköttet hon fått, tre fina bitar, nu är 1,5 borta så rösten går väl ner i morgon.
Får se om det är lika gott i morgon, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards