Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Vakt!

Av Aamor & Tina - 28 februari 2015 19:19

Jag vaknade innan matte och tyckte att det var sååååå trist att vara vaken själv så jag kallade lite tyst på henne, hade hoppats att hon skulle tro att jag drömde men hon gick inte på det. Blev ändå som jag ville för hon kom upp, hihi!
Morgonrundan blev kul och rätt lång. Jag mötte en Husky, han var lite försiktig för han hade blivit nafsad av en del småhundar men vi hälsade ändå.

Matte drog igång tvättmaskinen efter frukost och sen slappade vi till efter middag och när tvätten var upphängd frågade hon mig om jag ville åka på en liten biltur. Självklart!
Vi drog ner till stan och när matte stannade så var jag redo för stan men hon sa att jag skulle vara vakt!
Vakta bilen? Jag vill ju med!
Jag var vakt jättelänge, minst ett par timmar medan matte roade sig på stan!
Nu håller inte matte med om att det var så länge utan max 10 minuter om ens det för hon hämtade bara ett paket till mig i Pressbyrån. Vilket som så kändes det länge.
Där var ZilkEye och lite godis till mig i paketet så hon är lite förlåten.
Sen körde vi vidare till ett grönområde med dammar och gick runt där, var härligt och så hälsade jag på en lite Jack Russel hane.
Hem igen och där slappade vi ett tag.

Nu har jag hållit igång matte i 2 timmar, hon skulle först ha mig till att äta som kan vara ett helt företag enligt henne, sen var det dags med godiset efteråt. Matte tog upp sin bok men då kom jag på att hon skulle hålla mig sällskap på golvet medan jag tuggade på mig tuggben och då ska hon bara titta på mig och inte toa sig med boken, hihi!
När benet var slut var det dags att gå ut och då busade vi lite. Inne igen skulle jag ha min pipleksak som jag gömde på balkongen men kom inte på det förrän matte satt sig i soffan, hehe!
Tänkte gömma den igen och denna gången i mattes säng men har fått för mig att jag inte kan gå upp för trappan själv så matte får lyfta upp mig, hihi! Matte försökte ignorera mig men jag gör mig hörd och envis är jag så hon fick allt resa sig igen.
Innan allt detta matte-motionerande blev jag kammad och omtofsad.
Nu har jag lagt mig för det tar även på mina krafter att hålla igång matte, hihi!

Här ligger jag och kallar på matte att jag vill ut, låg med ansiktet mot henne men när jag såg hennes iPad komma mot mig vände jag bort huvudet, hihi!

 
 
Julia

Julia

28 februari 2015 19:45

Vilket litet busfrö och retsticka du är :)
Var snäll mot matte, för TÄNK om hon gnager i sig dina gottisar ;-)
Vi förstår dock att du är en charmtroll också och är mycket svår att motstå!
Ha en lugn kväll och ladda batterierna. Det är ju en busig dag imorrn mé...

Kram å puss på nosen, fast den inte syns

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 februari 2015 19:55

Nog ingen fara att matte äter mina gottisar för då får hon bara köpa fler för jag ska ha när jag är sugen!
Matte kan bli lite trött på mig men det är kul ändå, hihi!

 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

28 februari 2015 20:02

Jisses som du motionerat din stackars matte idag *fniss*

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 februari 2015 20:14

Japp, hon behöver det ibland eller rätt ofta, hihi!

 
Melody

Melody

28 februari 2015 20:07

Det verkar inte ha varit så många lugna stunder hos Er idag, så jag förstår om din matte behöver vila ut i kväll. Nu inser jag att matte glömt att ge mig lördagsgodis, så nu ska jag skälla lite på henne så hon plockar fram ett tuggben med lite torkad kyckling. Hoppas du och din matte har en riktig mysig lördagskväll.
Min kommer säkert somna i soffan framför Mellon, det har hon gjort de senaste lördagarna.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

28 februari 2015 20:16

Lördagsgodis är livsviktigt, hihi!
Min har mellon på men läste samtidigt så hon ser inte så mycket och många gånger önskar hon att hon slapp höra, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 mars 2015 10:55

Å va du har blivit busig med din matte, hihi! Ja, det är allt tur hon har dig så hon får motionera lite ;)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

1 mars 2015 10:58

Jo jag har varit så ett tag säger matte, hihi!

 
Laika

Laika

1 mars 2015 17:17

Hihi, upp med tassarna för Aamor :D Nu måste din matte förutom ha fått all kvalitetstid med dig, också sovit gott på natten efter all den håll-i-gången :D Jag tycker er dag lät alldeles superb :)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 mars 2015 18:00

Hihi, jo nog har hon sovit gott!
Tyckte också det var en perfekt dag!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 mars 2015 17:57

Imponerande hur du har hållit igång matte! Snygg jobbat! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 mars 2015 18:00

Det är kul att hålla igång henne för hon kan inte motstå mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards