Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

Trist!

Av Aamor & Tina - 15 mars 2015 12:42

Kan ni förstå hur trist och jobbig min matte är när hon är sjuk? Hon orkar inget och vill inte leka med mig, inte gå långa rundor och inte ligga på golvet och mysa med mig! Sen ska vi inte snacka om sovandet eller jo det ska vi, hon sover inte för hon HOSTAR!
Så fort hon slumrar till kommer hostan, hon går upp och dricker och dricker och sen får hon gå på toa och så håller hon på. Vid 05 i morse blev jag av med henne för då hade hon gått upp och satt sig i fåtöljen som man kan fälla. Jag blir ju störd i min sömn och ja matte i sin med!
Nu har hon bara pyttelite feber men fortfarande ont i kroppen och så täppt och den förbannade hostan.
Nog om henne nu för det är ju min blogg, hihi!

Jag har inte träffat på nån riktigt kul person eller hund på våra rundor, några barn har jag i och för sig snackat med och det piggar ju upp mig rätt mycket.
Igår fick jag nån nysattacker som höll på hur länge som helst, matte sa att jag höll på att slå huvudet i golvet för jag slog så med det, matte behöver dammsuga men det har hon inte heller orkat med och just det kan jag förstå.

Vi kommer att vara hemma i morgon också och sen får matte se, hon vill gärna bli bra först och få sova så hon orkar med och det är väl en bra tanke.
Vädret har väl varit helt okej, blåst lite kallt men annars hyfsat skönt men vi har inte varit ute mer än nödvändigt.

Jag får sova på dagen när det bli dåligt med nattsömnen, hihi!

Nu ska matte vila sig lite så hostan lär väl komma igen!

 
 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

15 mars 2015 14:09

Usch ja, det verkar vara förkylningstider nu. Sköt om matten din nu så hon blir frisk fort!

BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

15 mars 2015 14:14

Jag ser till att hon kommer ut och att hon inte bara slöar, hihi!

 
Norge

Norge

15 mars 2015 14:39

åhhh vad söt! :) Ta hand om er!

http://norgevegas.org

Aamor & Tina

15 mars 2015 14:41

Tack!

 
Julia

Julia

15 mars 2015 14:42

Hoppas att matte kryar på sig. Det ÄR jättejobbigt att inte få sova av hostan. Visst är det rätt så skönt ute, men det uppskattar man inte när man är sjuk.
Du får vara lite extra snäll mot matte, så blir hon frisk fortare. Ni får ta igen långpromenaderna när hon har piggat på sig :)
Ta tass om matte å varen snäll påg.

En Krya-på-dig-matte kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 mars 2015 14:54

Inte så lätt att vara snäll när jag blir rastlös. Fast långa stunder tar jag det lugnt så hon ska inte klaga för mycket även om hon verkligen varit dålig, i fredags och lördags var det inte mycket med henne men som tur är börjar återhämtningen nu.

 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

15 mars 2015 17:17

Fy för sjuka mattar!
Hoppas hon kryar på sig snart!
Här har matte varit ledig i helgen och mest hemma faktiskt :)

Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

15 mars 2015 17:23

Inte illa att din matte varit ledig och hemma hos dig, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 mars 2015 18:06

Stackars matte! Tur att hon har dig som tar hand om henne! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 mars 2015 18:36

Stackars mig som måste stå ut med henne, hehe!

 
Laika

Laika

15 mars 2015 19:24

Fy för den där hostan, min matte hade den tillsammans med feber och förkylning för en tid sedan. Det gick inte att sova, för hon bara hostade hela tiden, utmattande. Hoppas din matte blir bra fort så du får lite nattsömn Aamor, ja din matte med :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 mars 2015 19:30

Nog samma skit som min har nu som din matte hade med feber, hosta och förkylning.
Visst är det hemskt!

 
Melody

Melody

15 mars 2015 19:39

Fy sjutton för hosta och förkylning! Stackars din matte, så trött hon måste vara.
Du kan ju alltid sova en stund på dagen. Ta nu hand om din matte och pussa ordentligt på henne så hon blir frisk. Ge henne en "krya på dig puss" från mig också!
Så klart får du också en massa pussar av mig!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

15 mars 2015 19:47

Matte är väldigt trött men så fort hon somnar hostar hon så det blir inte mycket sömn nån gång. Hon säger tack och lov att hon inte är rökare för sån hosta hade hon inte klarat av nån längre tid.
Pussar tillbaka!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

16 mars 2015 15:11

Usch då, stackars matte, det är hemskt att plågas av hosta och få sin (och andras!) nattsömn förstörd. Vi håller tassar och tummar att hon snart blir frisk och att ni får sova riktigt ostört och länge!
Tänk om ni kunde låna vår robotdammsugare, den var till stor hjälp för matte i helgen när hon hade ont i ryggen. Då städade roboten hela vårt hem!
Krya på dig-kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 mars 2015 15:18

Hostan är inte nån fröjd precis men den går nog över så småningom!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

16 mars 2015 15:16

Vi skrev en kommentar, men den bara försvann! Vi gör ett nytt försök, blir det dubbelt så får det väl bli det då :-)
Usch då, stackars matte, det är hemskt att plågas av hosta och få sin (och andras!) nattsömn förstörd <3 Vi håller tassar och tummar att hon snart blir frisk och att ni får sova riktigt länge och ostört!
Önskar att vi hade kunnat låna er vår robotdammsugare, den var till stor hjälp för matte i helgen när hon hade ont i ryggen. Då städade den hela vår lägenhet :-)
Krya på dig-kramar och tassklappar <3

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 mars 2015 15:19

Robotdammsugare hade inte varit helt fel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards