Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Tråkig!

Av Aamor & Tina - 25 mars 2015 17:54

I går skrämde jag skiten av hunden vår granne passar, hihi! Vi hade hälsat och jag hade talat om för honom att jag inte ville leka och när han för tredje gången tvunget skulle nosa mig i baken for jag upp och sa ilsket till honom att nu räcker det. Han blev så rädd att han ylade och gömde sig bakom grannen. Han är en muskulös jakthund, ca 1,5 år men tänk att lille jag kan skrämma honom han som jagar vildsvin, hihi!

Fick nästan höra idag att jag är tråkig, syrran ville leka men jag "tonade" bara bort hennes ljud och bild så hon hade inte nån tur där inte. Mattemor sa till henne "det inte är lönt att du försöker för Aamor leker nästan bara med sin matte" och det stämmer så jag får vara tråkig, hihi!

Matte fick våfflor när hon kom och hämtade mig, jag ville inte ha nån men jag smakade lite grädde och sen rörde matte ner lite grädde bland mitt torrfoder och det var mumma.
Vi gick ett litet annat håll på vägen hem för gubben med den stora hunden skulle tvunget gå där vi brukar när han såg att vi kom ut. Fast det var kul och jag spang jättemycket och lekte med matte, se jag är inte det minsta tråkig, hihi!

Jag hamnade en sväng på trimbordet när vi kom in för min tofs hade kasat fram så jag fick den i munnen plus att jag trampade på den när jag nosade på nått och gick framåt samtidigt, inte så skönt kan jag tala om.
Blev ett tuggben sen som slank ner i magen.

Matte gnällde att huvudet guppade samtidigt som jag tuggade så bilden blev suddig.

Ska du ha en tydligare bild matte så tuggar jag resten sen!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

25 mars 2015 18:08

Tänk att du kunde skrämma en tuffing!!!
Du är inte ett dugg tråkig, utan väljer dina lektider med omsorg ;-) Det måste syrran finna sig i!
Bilderna på dig är jättebra, det riktigt syns hur gott det är som du tuggar på, på den första bilden.
Ha en mysig onsdagskväll. Nu låter klockan bara två gånger till!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 mars 2015 18:20

Syrran vet hur jag är men hon måste ändå försöka, hihi!
Jag tänk så farlig jag är, hihi! Jag är ju äldre än den hunden så han ska ju visa respekt när jag säger ifrån och det gjorde han.
Två gånger klockringning kan vi klara, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 mars 2015 18:49

Vilken tuffing du är! Tja det gäller ju att välja noga vem man vill leka med.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 mars 2015 19:04

Ingen räddare här inre, hihi!
Matte är trygg att leka med för hon ställer upp när jag vill, oftast i alla fall!

 
Melody

Melody

25 mars 2015 19:37

Bra att du talade om för den där jakthunden att han ska visa dig respekt!
Jag gjorde samma sak i söndags när jag var på barnkalas. Barnens farmor har två terrier som trodde att de skulle få sitta under bordet och fånga det som barnen tappade, men där sa jag ifrån ordentligt. Mitt revir är mitt revir, så är det bara.
Tråkig eller inte, en riktig snygging är du och det räcker för mig.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

25 mars 2015 19:39

Va? Ville de där typerna ta din bästa plats - nån ordning får det ju vara!
Matte säger att jag inte är det minsta tråkig, jag har personlighet och gör vad som faller mig in, hihi!

 
Elvis

Elvis

25 mars 2015 19:52

Gäller att visa vem som bestämmer :)

http://elvisthecat.blogg.se

Aamor & Tina

25 mars 2015 20:01

Japp!

 
Laika

Laika

25 mars 2015 20:11

Så omtänksam du är som ger matte en bra bild, så gör inte jag, hihi.
Och inte alls att du är tråkig, du som är så mångsidig. Menar du busar när du vill, går lite dit du vill, skäller ut de som skäll ska ha osv :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 mars 2015 20:17

Du har så rätt, viktigast är ju att matte inte tycker att jag är tråkig och det tycker hon inte.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

26 mars 2015 14:04

Bra att du sätter ner tassen, man ska inte alltid bara göra som andra vill :-) Jättebra bilder på dig, fast den sista är nog allra bäst, för där ser man lite mer av ditt söta ansikte :-) <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 mars 2015 17:18

Nä här bestämmer jag vad jag vill göra och hur det ska gå till i alla fall så länge matte inte sätter ner sin fot, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards