Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Aamor & Tina - 11 april 2015 18:13

Måste berätta om min dag igår den blev speciell. Jag fick uppleva ett möte som var så kul och mysigt.
Lite bakgrund först.
Mattes ena jobbställe gör nått som kallas fixarservice och det innebär att mattes kollega och nån av killarna kör ut till ålderspensionärer och hjälper till med saker som att byta lampor, hänga gardiner, bära upp och ner saker, ja allt för att minimera fallrisken för personer som är i riskzonen.
Matte gör inte detta men igår så gjorde hon ett uppdrag hos matteföräldrarna, de är ju ålderspensionärer och hade ringt.
Matte kom och med sig hade hon två killar och den ene var killen som jag känner sen hennes gamla jobb och som vi missade på torsdagen innan påsk.
Vi blev lika glada bägge två och som vi kelade men vi jobbade också, jag höll koll och passade på att få gos mellan sakerna blev gjorda.
Naturligtvis så passade Affi också på att gosa med killarna och när de gav sig iväg var de väl inpussade, hihi!
Matte berättade sen att han hade frågat flera gånger när vi kunde träffas igen.

Igårkväll slöade vi mest hela kvällen, orkade inte mer än dammsuga, jag låg på sladden igen så matte inte gjorde det för fort, hihi!


Idag lördag måste vi skicka en extra Grattis till Laika som fyller år, hon blir 16 år!

Matte vaknade vis 7.30 men bara vägrade att gå upp fast hon inte kunde somna om, jag hörde henne men slumrade till lite då och då.
Blev en lång morgonrunda vid 10-tiden för då var matte klar med frukost och dusch.
Vi fick pausa på ett ställe för det var varmt, även om solen var lite skymd av dis så blev vi lite svettiga, hihi!
Jag la mig ner en gång till efter pausen och tyckte att matte kunde kela med mig lite, hihi!

Hemma igen så startade matte en maskin med tvätt och sen slängde hon sig i soffan med sin bok men orden började dansa sa hon och sen somnade hon en stund, hihi!
Passade också på att sova lite då.

Vi ska nog ta det lugnt resten av kvällen nu, matte har precis ätit mat men jag väntar lite, måste vara hungrig först, hihi!

Kort som matte tog den dag hon flätade min tofs.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards