Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 31 maj 2015

Av Aamor & Tina - 31 maj 2015 17:17

Igår gick vi bort till matteföräldrarna och syrran för matte hade lovat att köra mattefar till hans mors gravplats så de kunde sätta en blomma. Jag och syrran var givetvis med.
Matte åt mat där sen innan vi gick hem. Blev nästan en heldag där och när vi kom hem var vi lite trötta så matte satte på en film.

Idag sov vi länge, blev inte så igår för de som skulle stå i marknadsståndet ringde och väckte matte, de hade glömt några klämmor som skulle sitta på ställningen. Tyvärr hittade vi inte dom men en annan kollega hittade dom och kom ner med dom. Jag blev glad för jag fick både åka bil och träffa människor.
Även idag har vi varit hos matteföräldrarna, firade morsdag. Matte var nere om en sväng på marknaden och köpte torkad kyckling till oss och lite annat.
När hon kom tillbaka ville vi ut i vår hage och när matte gick in för att fråga om hon skulle klippa gräset i hagen passade jag på, hihi!
Jag var på rymmen när mattefar kom ut och syrran på väg.
Vi hörde att grannen hade hundar inne hos sig så vi tryckte på och vips så kunde jag ta mig in under staketet i häcken.
Tro inte att jag kom när matte kallade heller, hihi!
Matte fick allt komma in och hämta mig. Jag hade så kul med hundarna och jag och Laban sprang och lekte jättemycket och så passade jag på att stanna till vid grannens barnbarn och pussa på henne.
Vi var rätt jämnstora, vi hundar alltså för de är av rasen Löwchen, de är bara lite högre.
Matte och grannens dotter har varit kompisar sen lekis och gått alla åren i grundskolan tillsammans.
Jag fick bli buren tillbaka för inte tänkte jag lämna frivilligt, hihi!
Hörde att matte ska sätta upp förstärkning i staketet i morgon!
När vi alla var där vi tydligen skulle klippte matte gräset och sen klippte hon mattefar.

Nu är vi hemma och jag tänker vila lite för det tar på krafterna att vara på rymmen, hihi!

Matte köpte en Buddha i trä på marknaden och givetvis måste den kollas in noga!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards