Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under maj 2015

Av Aamor & Tina - 1 maj 2015 18:25

Vi har tagit några bloggfria dagar för vi kände att det behövdes.
Våra tankar är ofta hos Vår vän Julia och Amanda som kämpar med sin stora förlust.
Vi finns här för dig om vi kan hjälpa på något vis trots att många mil skiljer oss åt.

Våra dagar har gått och inget speciellt har hänt mer än att vi får ledigt i tre dagar och det är ju aldrig fel.
Igår på min sista runda kom katten Ollie springandes mot mig och ville kela och självklart ställde jag upp. Det var ett tag sen nu han ville göra annat än att busa.
Jag hjälpte matte för någon dag sen att putsa utsidan på TV-rummets fönster och eftersom vi bor på bottenvåningen kunde vi göra det utifrån.
En av mina tvåbenta tjejkompisar kom och ville att vi skulle busa lite men det som hände var att hon sprang runt för att locka med mig men jag låg pall och tittade på, hihi! Här springs inte i onödan!

Idag har vi varit hos matteföräldrarna och ätit, ja matte fick mat och jag valde att avstå.
Matte tyckte att hon fick en snilleblixt och trodde att hon kunde klippa våra klor, hopplös är hon.
Det är så att vår kloklippare har slutat och vi har inte hittat nån ny.
Matte började med Affi och det gick bra även om hon protesterade lite och sen blev det min tur eller vad jag nu ska kalla det!
Ena tassen, helt okej men den andra, nja där ryckte jag till och vips så höll jag på att svimma, kom nästan en halv droppe blod.
Jag var inte sen med hämden och satte tänderna i mattes tumme men allt hon sa var att hon troligen förtjänade det och gav mig en puss i pannan och fortsatte klippa baktassarnas klor.
Undrar om hon tänker fortsätta med kloklipperiet nu.

När vi kom hem åt jag min mat och nu tänker jag vila en stund.
Inget kul väder för rätt vad det är som solen skiner så ösregnar det, är en chansning bara vi går ut.

Kan ha åsnan som huvudkudde också. Bilden tog matte igår.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards