Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Charm!

Av Aamor & Tina - 21 juni 2015 18:45

Sista dagen på vår ledighet för denna gången, tre dagar går fort men det gör veckorna också. Tror veckorna går fortare för matte än för mig men å andra sidan så kan jag sova mig igenom dagarna, hihi!

Matte vaknade rent för tidigt tyckte hon för hon låg och läste länge i natt men efter lite snurrande i sängen somnade hon om igen men det blev ändå ingen lång sovmorgon.
Morgonrundan blev skön med sol, ovana vid det så som vädret varit den senaste tiden så det gäller att njuta fullt ut. Vi mötte tre personer, troligen mamma, pappa och dotter och när jag hör dottern säga "titta på hunden" så stannade jag så de självklart kunde göra just det, hihi! De frågade matte om jag är en Shih Tzu och när matte svarade att det stämmer så berättade dom att de hade själv en Shih Tzu blandning.
Jag tog samtalet som en ingång för lite kel och charmade dottern, hon fick en del pussar och sen charmade jag de två andra.
Kul att träffa personer som vill snacka med mig, hihi!

Matte har fixat lite här hemma med tvätt, disk och lite annat smått medan jag sov, bra arbetsfördelning, hihi!
Sen ville hon fixa lite som krävde min medverkan. Det blev borstning, tofsning, kloklippning och lite annat smått.
Ville sen gå ut och visa min stiliga nuna, hihi! Ollie kom och kelade lite och slog följe en bit med oss innan han blev mer intresserad av ett gäng skator som hoppade på gräsmattan.

Matte har ätit och trodde att även jag ville ha min mat då men nä jag intog sängen istället, den var också god, hihi!

Matte, kan vi gå ut för jag vill visa mig? Matte föll för min charm och min ljuva lågmälda stämma, hihi!
Jag skällde inte utan bara gurglade lite och låt som en duva, hihi!

 
 
Julia

Julia

21 juni 2015 19:19

Kul att ni träffade gosvänliga människor. Det är alltid kul att prata bort en stund, speciellt om de vill ha pussar av dig också.
Ha en trevlig söndagskväll och samla krafter till kommande jobbevecka :)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

21 juni 2015 19:28

Jag älskar att träffa människor eller djur, bara de vill snacka med mig ;-)
Kan behövas nu, lite krafter alltså för det är en 5 dagars vecka nu och 4 veckor kvar innan matte har semester.

 
Melody

Melody

22 juni 2015 08:07

Inte svårt att förstå att människor charmas av dig! Det syns ju lång väg att du är ett charmtroll! Här kommer veckan att bli lång för min matte hon trodde det var måndag igår och drog i gång värsta programmet redan klockan 6 på morgonen.
Det var först på eftermiddagen hon kom på att det var söndag, men då var det så dags!
Hoppas du får en skön vecka med mycket bus hos syrran!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

22 juni 2015 17:38

Haha, min matte trodde att det var lördag i fredags. Snacka om att de är förvirrade.
Jag gör så gott jag kan med att charma alla ;-)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 juni 2015 19:00

Inte konstigt att folk stannar för att klappa dig inte , så söt som du är :)

Här hade vi också passa på att vara ute väder igår , idag varierar det mellan duggregn och vräka ner regn.

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

22 juni 2015 19:10

Inte kan man kalla det sommarväder precis.

 
Laika

Laika

22 juni 2015 19:53

Alltid kul att träffa folk som vill hälsa på en :) och självklart ska du ju ut och visa upp dig när du blivit nypiffad och fin :) Vi har också passat på att njuta av vädret nu är det inte regnar, det är visst så man får göra nu för tiden. Imorgon ska det regna här igen.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 juni 2015 19:57

Gäller att passa på att vara ute när vädret är hyfsat!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

23 juni 2015 15:19

Kan se framför oss hur du charmade era promenadbekantskaper - vem skulle inte falla för dig :-) <3 Matte säger alltid att OM någon gång skulle ha en hund så skulle det bli en som du <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

23 juni 2015 17:40

Ja det kan väl passa för det är lite katt över mig ju, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards