Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Ledsen!

Av Aamor & Tina - 24 juli 2015 19:49

Det verkar som om matte sovit ikapp, om man nu kan det för hon vaknar tidigare om morgnarna än innan i veckan och stör på så vis mig. Det lär nog vända igen för hon läser länge på kvällarna ändå så jag får hoppas på längre sovmorgon de närmsta dagarna eller resten av semestern.

Idag har jag och matte varit hos syrran. Matte och mattefar var och handlade, två affärer var de i och så träffade dom på mattes nästkusin och snackade länge med henne. Var hemma med våra saker och ja det tog sin lilla eller långa tid.
Jag var så ledsen så. Mattemor sa när matte kom att det var en faslig tur att hon kom nu för jag hade pipit hela tiden.
Kan ju inte hjälpa att jag vill vara med matte när vi är lediga och får jag inte det blir jag ledsen.

Senare busade jag med matte och syrran ute på trädäcket. Mattefar frågade om jag höll på med boxning för jag ställde mig på bakbenen och boxade till syrran, hihi! Matte sa att jag såg ut som en minikänguru, hihi!
Vi gick hem efter att matte fått mat, hihi!

Har nu legat in mina olika sängar sen vi kom hem för jag har ju inte kunnat utnyttja dom på hela dagen känns det som.
Ska nu locka ut matte på en runda för det är härligt väder och har jag tur träffar jag på nån trevlig varelse.

Gammal bild.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

24 juli 2015 20:19

Stackars liten! Inte lätt att bli hos Affi å mattemor medan matte är ute med mattefar. Nåja, sååå farligt var det väl ändå inte ;-) Ni slapp ju att vakta huset själva i alla fall...
Hoppas att ni får träffa nån gullig kattkompis på kvällsrundan! Å, du! Sov så gott, när det blir dags och ha en lååång sovmorgon imorrn ;-)

Kram å nospussar

http://www.hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 juli 2015 20:55

Det var faktist jättejobbigt att bli kvar hos töserna men jag är stoisk och överlevde ;-)
Chansar på sista rundan att få träffa en katt, träffade en Pomme nu men hon bara skällde på mig så fort jag var närmre än halv meter.

 
Laika

Laika

24 juli 2015 20:27

Hihi, din syrranboxning påminner matte om något hon hörde på radion idag. De hade frågat barn om de någon gång slagits varav den ena killen på sex år svarar: "Jag tycker om att slå min syster, men inte så hårt. Bara så där att hon märker att jag menar allvar."
Hoppas din matte sover längre imorgon, min matte vaknade nästan före solen idag, på hennes lediga dag... vad pysslar dom med?
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 juli 2015 20:58

Det är också ett sätt att hålla småsyskon stången, hihi!
Mattes kusin försökte "tukta" sin 6 år yngre syster när hon var liten men det hade han inte mycket för för hon var ettrig som få men lättlurad, matte och hennes bror lurade henne på en massa saker då, hihi!
Du får lägga dig över din matte så hon sover för på en ledig dag ärret inte tillåtet att vakna så tidigt!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 juli 2015 21:53

Visst vill man vara med sin matte när man är ledig så det är klart att du var ledsen men hon kom ju ganska fort ändå. Hoppas att du fick lite trevligt sällskap på kvällsrundan.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 juli 2015 22:08

Hon var nog borta hela två timmar och det är för länge om jag får bestämma, hihi!

 
Edith

Edith

25 juli 2015 14:03

Det är klart man blir ledsen om matte lämnar en när hon har semester. Då ska man vara tillsammans hela tiden. Den boxningsmatchen skulle jag gärna ha velat se.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

25 juli 2015 14:49

Matte sa att jag såg väldigt tuff ut, speciellt när syrran slog omkull mig efteråt, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards