Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2015

Av Aamor & Tina - 4 augusti 2015 18:15

Nu har jag semester igen, hihi!!
Så gott att sova hemma och bara jag och matte och vi vaknade inte förrän 06.40 även om det var tidigt så var det senare än de andra fyra nätterna. Jag väckte matte för jag blev lite snackesjuk.
Matte tvättade min säng jag hade med mig hos hundarna just för att bli av med ev löpdoft så jag kunde inte ligga i den i natt. Den står i TV-rummet så det är inte min nattsäng men jag ville ju ligga i den ändå.
Den var torr i morse så när matte satte ner den och la mitt duntäcke över så hoppade jag i den direkt, hihi!

Morgonrundan gick åt det andra hållet än kvällsrundan för att jag måste ju berätta för så många som möjligt att jag är hemma igen om nån skulle ha saknat mig.
Saknat mig hade nog Ollie gjort för han kom mot oss i full galopp igårkväll och snackade och kelade jättemycket.
Härligt med semester!

Vi tog bilen till syrran för matte behövde shoppa lite, tomt i kylen och brödet var slut så det behövdes en påfyllning.
Jag blev glad när jag såg matteföräldrarna och syrran men gillade inte att lämna matte men hon var rätt snabbt tillbaka.
Fika och mys ute på trädäcket blev det innan vi körde hem igen på eftermiddagen.
Jag sa till matte att jag ville ha lite mat så den ligger i magen och sen kokte matte kycklingkorv och även sån ligger i min mage, tur jag inte åt upp allt torrfoder, hihi!
Matte kammade till min tofs innan maten för den hade tovat sig och några tovor satt på sidorna av kroppen men nu är de borta.

Jag är törstig matte, vill du spruta lite till mig?

Tack! Så gott!

Ha en bra kväll!

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2015 18:59

Äntligen hemma!
Har jag haft semester?
Det vill jag inte kalla det för nu när jag är hemma igen är det semester, hihi!
Jag och matte har varit hundvakter, som jag jobbat alltså även om jag mest har brytt mig på de tre katterna, hihi!
Matte har fått sköta de tolv hundarna, 13 med mig men jag klarar mig ju mest själv så med mig hade hon inte mycket jobb, hihi!

Vi körde hemifrån i torsdags och kom fram till hundarna vid 12 ca. Ja det är min uppfödares hundar vi passat för de var i Danmark med barn och barnbarn.
Vi har sovit där i 4 nätter så det ska bli skönt att sova hemma nu för de har några hemska morgonrutiner, de vaknar ju innan solen gått upp. Vi har gått upp mellan 05.10 och 05.30 dessa dagar, de hör nått och så berättar den som hörde det för alla och sen diskuteras det vilt och då vaknar man ju.
Sen var det vissa av tjejerna som löpte så killarna fick hålla sig på sin plats och tjejerna på sin.
Stackars Nike var väldigt pipig och visste inte var han skulle göra av alla känslorna som svallade i kroppen.

Här har vi killarna som fick gå ut på innergården och vi har givetvis span på en katt som ligger på fel sida om staketet. Det är från vänster Hagge, Nike, jag och bakom mig står Hugo, bara Staren som inte brydde sig om katten.

Katterna är så snälla så, här kelar jag med Tarzan.

Vi har inte gjort nått mer än varit med hundarna och katterna men det räckte, hihi! Vid de lugna stunderna satt matte och läste, vad annars.
Har inte fått ha matte själv på nätterna ens för Maja sov inne hos oss för hon är femjäklig på att hoppa över grindar så det var bäst att hon fick vara bakom vår stängda dörr men det gick bra för hon gjorde inte så mycket väsen av sig och så är vi ju kusiner så.......

Maja i den gemensamma hundsängen.

Fick träffa min mamma, syrra, mostrar och morbror men viktigast var ju matte och katterna.
Jag tog en paus på en pall när jag var ute med killarna för jag blev trött på att rusa efter dom och pinka över deras, de var ju fyra stycken och skulle jag göra allt det hade jag varit helt uttorkad, hihi!

Jag höll mig bara till att dricka ur min flaska för ur de andras skålar kan jag inte dricka och den jag hade på vårt rum nosade Maja i så den kunde jag inte heller använda fast matte diskade den.
Är nog lite tramsig, hihi!

På baksidan där tjejerna gick ut, stort och bra att springa på om man orkar, hihi!
Från vänster är det Nova med Tanja bakom sig, Ebba , jag vid flaggstången, Maja, mamma Minette bakom Maja (svartvita) och den sista är syrran Madicken.

En fördel med tidiga morgnar och vid fint väder är ju att solen går upp och det är vackert men jag föredrar ändå att få sova, hihi!

Mitt ute på landet var vi och bara sädesfält runt om, hus på avstånd men de låg hyfsat långt bort.

Nu är vi i alla fall hemma och jag har ätit min mat och matte också och nu håller hon på att tvätta för att få bort löpdoften från kläderna hon hade med.
Jag tänker sova och sova!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards