Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 september 2015

Småstörig!

Av Aamor & Tina - 11 september 2015 19:47

Jag har frågat matte om hon börjat bli lite lat eftersom hon inte hjälper mig med min blogg varje dag men det var tydligen en dum fråga för svaret eller svaren var att matte har lite annat att göra ibland och rätt så ofta lägger jag beslag på hennes tid med utevistelse och annat så tydligen var hon inte lat. Bara lite, hihi!

Igår hämtade matte mig och sen fick jag åka bil hem och tyckte det var toppen för då måste det ju vara fredag men det var matte noga med att upplysa mig om att det var jobb även idag.
Matte bytte om och jag åt mat, åt inget dagen innan så matte sa att jag skulle äta med en gång för vi skulle iväg igen.
Maten hamnade i magen och sen körde vi iväg. Vi stannade hos mattes fd kollega för hon hade frågat matte om hon ville hjälpa henne med några grejor med datorn och visst kunde matte titta på det.
Matte löste det och sen fick hon mat, stekt gös och det var väldigt gott sa hon men jag bara nosade på den.
Fick höra att matte var tramsig för hon ville inte ha nått för att hon hjälpte till med datorn, matte sa att hon fick ju middag och det var fullt tillräckligt. Var rätt kul att fler tycker att matte är tramsig även om jag håller med henne i detta läget att det räckte med middagen.
Jag visade mig från min bästa sida, undersökte huset och krävde att dörrar som var stängda skulle öppnas och kallade på kollegans man när han gick ut.
Matte sa att jag var småstörig och uppförde mig som en bortskämd unge. Tänk så olika man kan tycka, hihi!
Jag är aldrig småstörig för antingen är jag som ett ljus eller storstörig, hihi!

Idag är det äntligen fredag och jag fick åka bil hem.
Snackade med Arktis som ska på utställning i morgon, lycka till! Vi ska upp och titta på Shih Tzu på söndag när de går i ringen.
Jag har ätit och matte har ätit och fixat med presenten till matteföräldrarna som kom idag, de ska nog få den i morgon.

Nu ska jag vila mig lite och låta matte fixa med min blogg nu när hon har tid.

Bild från när vi var hundvakt.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

11 september 2015 20:19

Datorer kan vara knepiga och då är det skönt att få lite hjälp :)
Ni får hälsa Arktis lycka till från mig med. Han är väl en stooor vovve nu ;-)
Ha en jättemysig fredagskväll!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 september 2015 20:50

Jodå Arktis är stor men jag är chef, hihi!

 
Laika

Laika

12 september 2015 11:24

Lite samma här, inte alltid tiden finns tydligen. Tänk att de har så mycket annat att göra än att njuta, gå ut, sova, njuta, gå ut och äta mat, gå ut och sen sova lite till, hihi. Och inte skulle jag tro att du störde någon alls, jag gör aldrig det heller, hihi.
En middag efter datorhjälp var en trevlig "betalning". Din matte är duktig hon som kan fixa sådant.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 september 2015 11:56

Så länge det funkar kan matte få rätt på det men är det nått större fel kan hon inte.
Våra tvåbenta borde lära sig av oss att livet behöver inte vara mer än vad vi gör, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards