Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 28 november 2015

Av Aamor & Tina - 28 november 2015 12:47

Ännu en vecka som sprungit iväg.
Vissa saker har gjort mig lite sur denna vecka men mycket annat har varit kul ändå.

Lite sur är jag över att snön nästan är helt borta igen, ligger bara kvar i uppskottade högar och den är inget kul alls, jo jag kan pinka på dom, hihi!
Sen blev jag sur och ledsen i tisdags för då kom matte och tre av killarna på hennes jobb hem till matteföräldrarna och skulle göra lite "fixarservice", de tog ner julkartongerna och adventsstakarna från ovanvåningen.
När dom kom blev jag så otroligt glad för först kom ju matte och sen hade hon tre killar med sig som ville gosa med mig men sen gav dom sig iväg utan mig!
Jag satt ute i hallen i två timmar och tittade dels mot ytterdörren och dels mot trappan men matte kom inte igen - så ledsen jag var!
När väl matte kom för att hämta mig visade jag henne hur besviken jag blivit och ville sitta i hennes famn hela tiden tills vi gick hem.
Valde att hoppa över min mat den kvällen och ligga nära matte istället hela tiden.

Låg hos henne i soffan när hon satt där och det var längesen sist.

Blev sur idag för matte kammade mig och så kom hon på att klorna behövde klippas och det tyckte inte jag var nödvändigt så jag blev sur och matte blev nog lite irriterad på mig men klorna blev klippta så den energin jag la på att undkomma kunde jag sparat till annat.

Det roliga i veckan har varit att jag fått åka bil nästan varje dag. Först i måndags två gånger för matte satte in bilen i garaget för att slippa skrapa rutorna och sen bägge hållen i tisdags för då skulle matte få på vinterdäcken, lite sent med tanke på att det var vinterväglag men nu är de där de ska vara.
I onsdags fick jag gå för då tig matte matteföräldrarnas bil som skulle få på sina vinterdäck men sen fick jag åka igen torsdag morgon och fredag eftermiddag. Mycket bilåkning och det älskar jag.

Vi tar det lugnt annars idag, matte har som sagt fixat till mig, kör en maskin tvätt och kört några varv med dammsugaren men nu ska hon inte göra mer för hon är så trött i sin rygg, blivit mycket balanserande på stegar i veckan på jobbet.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards