Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Stolpe?

Av Aamor & Tina - 22 maj 2016 11:57

Jag har haft en ganska lugn vecka hos syrran, hon är inte lika mycket på mig nu för tiden och låter mig vara hyfsat mycket.
Fast ibland får hon spel på, som hon säkert tycker min slöa stil och då kan hon ställa sig bredvid sängen jag ockuperat och först känner jag hennes blick men när jag inte bryr mig lägger hon upp ett högt gällt skall! Bryr mig inte ens om det, på sin höjd kan jag lyfta ena ögonlocket, hihi!

Vi har njutit i helgen, suttit ute och spanat och hälsat på en ny vän.
Vår granne har passat dotterns ene hund, en Alpenlandische-Dachsbracke som heter Grim.
När vi snackade så fick han nog för sig att jag var en stolpe för han lyfte på benet mot mig men som tur var missade han!
En annan hund pinkade på mig en morgon för nån vecka sen på bröstet så matte fick skölja av mig när vi kom till matteföräldrarna.
Tror de att jag är en stolpe? En grästuva kanske?
Ganska oförskämt faktiskt!

Matte och jag har som sagt mest slöat även om matte fått in lite tvätt och städ i helgen.
Jag höll mig mest undan för man vill ju inte vara ivägen, hihi!

Hoppade i min säng när matte dammsugit klart i det rummet.

Vädret har varit okej i helgen, inte direkt strålande men varmt och lite kvavt igår. Det kvava vädret gillar jag inte riktigt för jag blir så varm och hittar ingen svalka någonstans.

Ha en underbar vecka!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 maj 2016 17:51

Skönt att syrran har lugnat ner sig, lugna helger är det bästa vi vet.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 maj 2016 18:06

Att ta det lugnt på helgen efter en tuff vecka är skönt.

 
Ingen bild

ZEB (malinois / schäfer)

22 maj 2016 19:38

Måste bara "säga" att min Matte Fia som jobbar som språklärare tycker att du är otroligt duktig på att stava! Alpenlandische-Dachsbracke?! Bra jobbat! :)

Nosbuffar!



Aamor & Tina

22 maj 2016 20:28

Min matte hjälper mig, hihi!

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

22 maj 2016 21:38

Lugna helger är bästast! Hur kan man MISSta dig för en stolpe??? Lika lite liknar du nån grästuva. Hoppas att de inte gör om det.
Bra att SysterYster låter dig vara. Inte kul när de är fööör bossiga ^-~

❤ Kram å puss på nosen 🐈

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 maj 2016 21:40

Säger jag också, visserligen är jag nog mer lik en grästuva men färgen är inte den samma.
Lugna helger älskar vi.

 
Laika

Laika

25 maj 2016 13:56

Ja det var mig bra oförskämt att lyfta på benet så. Du får skrämma upp dom rejält om det händer en gång till. Skönt att ni har tagit det lugnt, det har inte vi, så nu när vi är hemma igen tänker jag verkligen inte göra mycket för resten av denna vecka ska jag räva ska bli lugn ;)
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 maj 2016 16:10

Man behöver lugn och ro så kräv du det.
Ska säga till på skarpen om det är nån som pinkar mot mig.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

27 maj 2016 13:45

Skönt att du får vara i fred lite mer, kan bli för mycket av det goda ibland, även om man gillar sin syrra :-) <3 Men det där att bli tagen för en stolpe och kissad på, det är väl ändå att gå för långt! Den där typen borde skällas ut efter noter, tycker vi!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 maj 2016 18:00

Jo inte roligt att nån pinkar på mig men men.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards