Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Aamor & Tina - 3 juli 2016 12:58

Vi har verkligen varit slöa denna helgen.
Matte var helt slut när vi kom hem i fredags så hon gick och la sig en stund. Jag gillade hennes förslag och intog själv min egen säng.
Jag somnade men matte låg och kopplade av utan att somna, tror hon slumrade till lite men efteråt var hon piggare.

Igår var en sån tråkig dag, det regnade och regnade. Vi blev rätt så blöta på morgonrundan för när vi kom halvvägs öppnade himlen sig och det kom stora och många droppar.
Matte drog igång tvättmaskinen och sen satte hon sig för att läsa lite men hennes ögon blev så tunga att hon la sig i soffan och somnade, kryss i taket, hihi!
Hör inte till vanligheterna att hon somnar i soffan precis. Hon vaknade nog efter 2 timmar så jag tror hon behövde det.
Jag intog min säng och snarkade ikapp med henne, hihi!

Nackdelen med att sova på dagen visade sig i natt för hon somnade inte förrän 02.30 och hon störde sig på mina ljud. Jag nosade lite för ljudligt på nått och suckade tydligen för högt. Inte så konstigt när hon inte kan somna och låter mer än vanligt, jag blir ju störd.

Idag har matte varit lite mer alert för hon har vallat dammsugaren och städat toan och så säger hon att hon inte tänker sova på soffan idag för hon vill sova i natt.
Hon behöver nog lära sig lite av mig att ta en tupplur lite när som helst för att orka, hihi!
Matte har varit inne i en lång period när hon somnat sent och vaknat tidigt så det har inte blivit väldigt många timmars sömn, har nog varit så hela detta året men hon har inte varit trött så det har gått bra men nu när semestern närmar sig börjar det nog kännas och hon slappnar av mer.
Äh, vi får väl se när den kommer om vi får långa sovmorgnar eller inte.

Två veckor kvar att vakna efter klockan har vi i alla fall och det fixar vi, hoppas jag, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards