Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Aamor & Tina - 26 juli 2016 16:02

Vilka varma och härliga dagar jag och matte haft.
Vi är nu inne på semestervecka nr 2 och jag måste berömma matte och hennes sovmorgnar. De är precis i min smak.
Visst hon läser lätt till 02 men hon är inte uppe och störar sig klockan 07 så det är bra.
Vi sov väldigt länge en dag, matte vaknade först vid 06 men somnade om igen och sen vaknade hon inte förrän 11.20 Lite länge för dagen bara försvann men en gång kan man väl göra så.

Vi var hos syrran en dag för mattes moster kom på besök. Matte hämtade henne med bilen för hon är rätt skruttig både i kroppen och minnet nu.
Jag vaktade matte hela tiden så hon inte lämnade mig och det funkade bra.
Vi har varit ute mycket, mest i skuggan för det har verkligen varit varmt. Matte sa att hon satt rakt upp och ner och svettades.

Har haft sällskap av Ollie en del gånger vi varit ute för hans matte var iväg en vecka och han gillade nog mig bättre än kattpassaren, hihi!
Han kom till och med och letade upp oss när vi satt på en bänk en kväll.

Träffade en hoppig typ men den ville inte bli vän med mig fast jag försökte flörta.

En liten groda och jag viftade på svansen för. Fick inte gå närmre för matte.

I går var vi hos syrran igen för matte skulle klippa mattefar. Han blev fin och efter lite fika gick vi hem igen.
Satt sen i gräset och snackade med grannen.

Idag fick matte nått för sig som involverade mig för jag hamnade på trimbordet och sen började hon kamma och så hörde jag KLIPP KLIPP! Kollade vad hon gjorde och såg långa hårtussar i hennes händer. For upp och försökte gömma mig men var ska man gömma sig?
Nu är jag korthårig, nä egentligen inte men det är kortare. Baken är snaggad och håret på kroppen är bara maglångt nu och inte marklångt. Rätt skönt faktiskt!
Matte sa att det är inte så väldigt jämnt klippt men hon ska försöka rätta till det när jag har badat nån gång.
Ville ut efteråt för jag var genomvarm, jobbigt att klippas tydligen.

Visst syns det att matte klippt mig? Tofsen och svansen är intakta och öronen bara lite toppade.

Ollie kom och jag var bekymrad om han kände igen mig men det gjorde han, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards