Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 augusti 2016

Av Aamor & Tina - 21 augusti 2016 11:38

........vecka vi haft!

Nu började den redan på söndagen då matte upptäckte att mitt ena öga var rött ja ögonvitan var röd. Det blev bättre på dagen men på kvällen var det rött igen.
Måndagen var det dags att börja jobba så upp tidigt efter bara några timmars sömn för matte alltså, jag sover alltid gott.
Mitt öga var rött men jag använde det som vanligt och kisade inte som jag gjorde förra gången jag hade sår på ögat.
Matte avvaktade med att ringa veterinären men när hon kom hem hade det inte blivit bättre så hon ringde och fick tid till tisdagen.
På tisdagen åkte vi till veterinären och jag hade ett litet sår på ögat så det blev penicillindroppar i 7 dagar och återbesök nu på tisdag för att se så allt är okej.
Ögat är redan bättre bara lite rött nu.

Vi har även passat min söta syster två nätter även om jag nog inte tycker hon är så söt efter de nätterna, hihi!
Lite skämt för hon är inte van vid att vara ifrån sin matte och husse. Hon skulle inte sova utan gick rundor, tuggade på tuggben och nosade på mig så rätt så störig med andra ord!
Vi tog hem henne för mattefar har så ont i sin höft att han knappt kan gå, ska troligen bli opererad snart hoppas vi.
Efter de två nätterna så får hon sova hemma och så går matte ut en sväng med henne på morgonen och kvällen.
Vi har tagit hem henne några kvällar för att matte ska slippa gå för mycket så hon får mer ryggont.

Mattes jobbevecka har sprungit iväg säger hon och det var kul att komma igång igen och träffa alla.
Jag tycker det känns jobbigt att gå upp så tidigt men det är ju inget nytt, hihi!

Idag hämtade vi hem Affi till oss och på hemvägen träffade vi på Ollie. Affi har inte haft samma kontakt med katter som jag har så hon var lite avvaktande först men sen gick det bra. Ollie kelade först med mig och sen med Affi.

Nu ska vi ta det lugnt en stund innan matte ska fixa till Affi lite, hon ska få tofsen omsatt och bli genomkammad. Jag ska titta på, hihi!

Ha en bra vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards