Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 september 2016

Av Aamor & Tina - 11 september 2016 13:13

Tror minsann att det fortfarande är sommar fast matte inte har semester! Det har varit varmt hela veckan och några längre rundor har jag gärna avstått.

I måndags tänkte jag ta en chans och försökte följa med matte till jobbet men hon hann stoppa mig innan jag hann ut genom matteföräldrarnas ytterdörr, trist att jag var för långsam. Jag hade nog gillat att hälsa på en hel dag på mattes jobb.
Tror inte hon hade velat släppa in mig här hemma sen för jag hade nog varit full av sågspån, skruvar och annat som finns där, hihi!
Nog bäst att jag blev kvar där jag skulle vara, hihi!

Veckan har rullat på som vanligt.
På fredagsmorgonen var vi lite sena men när vi hoppade ut ur bilen hos syrran hörde matte först en liten flicka som grät och när hon tittade runt hörnan såg hon att hon hade fallit av cykeln. Matte frågade om hon slagit sig så sa hon nej men hon satt fast med foten på trampan och kom inte loss.
Jag ville bara bort och trösta henne så matte frågade om hon var okej med att vi hjälpte henne så hon inte var hundrädd och det var hon inte så jag tröstade henne medan matte hjälpte henne loss.
Hennes skosnöre hade fastnat runt trampan och drog hårt i hennes fot. Matte fick plocka loss snöret helt så hon kom loss och sen trä om skon.
När vi sen gick en runda tillsammans med Affi ringde hennes kollega och sa att han satt fast på motorvägen för det hade hänt en olycka längre fram så vi fick snabba på lite så matte kom i tid till jobbet vilket hon också gjorde.
Lite hektiskt var det nog men som tur var var det sista dagen på arbetsveckan.

Vi har haft Affi hemma hos oss i helgen, inte nattetid tack och lov, hihi!
Vi har hälsat på olika hundar och katter och hon börjar vänja sig vid att vara hemma hos oss även om hon nog inte gillar det helhjärtat, hihi!

Hon vill vara nära lillebror så det är skönt med all space när hon gått hem, hihi!

Hoppas vi får sommar även veckan som kommer för värme är bättre än regn, matte vill inte sitta ute när det regnar, hihi!

Ha en bra vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards